اخبار گردشگری

کمک هزینه «آش مهربانی» کافی نبود

به گزارش روز جمعه ایرنا از بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، زهرا مریدی گفت: کمک‌هزینه‌های جشنواره کفاف تولید یک کار عروسکی را نمی‌دهد و باید بر اساس مواد (متریال) به کار رفته در تولید آثار، کمک‌هزینه‌ها به گروه‌ها تخصیص داده شود.
وی افزود: دکور و عروسک‌های «آش مهربانی» بسیار حجیم است و ناچار شدم با وانت دکور نمایش را به همدان بیاورم که بسیار هزینه ‌براست؛ اما کمک‌هزینه‌ای که به من تعلق گرفت با گروه‌هایی که دکور خاصی نداشتند، یکسان بود.
این کارگردان درباره داستان و شیوه اجرایی «آش مهربانی» گفت: این نمایش بر اساس قصه «آش سنگ» نوشته روبرت ژیرو نوشته شده است اما احساس می‌کردم کودکی که در «آش سنگ» حضور دارد، کمی بار منفی دارد زیرا این کودک برای رفع گرسنگی خود، کلک زده بود.
وی ادامه داد: من دوست داشتم حرف متفاوتی بزنم و در نتیجه از سجاد بهره ‌مند و محسن قیصری خواستم بر اساس این قصه، متنی بنویسیم که بار آموزشی و تربیتی بیشتر و بهتری داشته باشد.
کارگردان «آش مهربانی» مخاطبان این نمایش را کودکان و بزرگسالان دانست و گفت: این مسئله یکی از مهم‌ترین خصلت‌های تئاتر عروسکی است، چراکه عروسک برای تمام سنین جذابیت دارد.
«آش مهربانی» روزهای شنبه و یکشنبه در محوطه مجتمع فرهنگی‌ سینمایی شهید آوینی همدان اجرا می‌شود.
بیست‌ وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.
۷۵۲۷/۲۰۹۰
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر کودک و نوجوان


آش مهربانی


همدان