اخبار گردشگری

زمان تحویل سال ۹۷ در ایران

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران ایران باستان است.خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می گویند.سال ۹۷

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، کردستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن عید را برپا می کنند.

لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ خورشیدی در ایران ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه و ۱۰ ثانیه (ساعت هفده و سی دقیقه و ده ثانیه) بعد از ظهر خواهد بود.

زمان باقی مانده به سال ۹۷ خورشیدی در ایران و جهان بصورت زیر است:
لحظه تحویل سال ۹۷ در ایران

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه و ۱۰ ثانیه (ساعت هفده و سی دقیقه و ده ثانیه) بعد از ظهر، روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ هجری شمسی مطابق با الاربعاء ۳ رجب ۱۴۳۹ هجری قمر و برابر ۲۱ مارس ۲۰۱۷ میلادی

لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت ساعت جهانی (UTC/GMT)

۰۴:۳۲:۲۲ بامداد

icon-flag-united_states لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت آمریکا / ایالت کالیفرنیا / لس آنجلس

Monday, March 20th 2017, 3:28:40 am

icon-flag-canada لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت کانادا

تورنتو:Monday, March 20th 2017, 6:28:40 am
ونکوور:Monday, March 20th 2017, 3:28:40 am

icon-flag-britain لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت انگلیس / لندن

Monday, March 20th 2017, 10:28:40 am

icon-flag-germany لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت آلمان / برلین

Monday, March 20th 2017, 11:28:40 am

icon-flag-turkey لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت ترکیه / آنکارا / استانبول

Monday, March 20th 2017, 13:28:40 pm

icon-flag-united_arab_emirates لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت امارات / دبی

Monday, March 20th 2017, 14:28:40 pm

لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت چین / بیجینگ / پکن

Monday, March 20th 2017, 6:28:40 pm

لحظه تحویل سال ۹۷ به وقت ژاپن / توکیو

Monday, March 20th 2017, 7:28:40 pm
حیوان سال ۹۷ چه حیوانی است؟

یکی از رسوم جالب که همه ساله انجام می شود معرفی حیوان سال می باشد که در سال ۹۶ خروس به عنوان حیوان سال معرفی شد، حیوان سال ۹۷ سال سگ می باشد زیرگونهٔ اهلی گرگ ها و پستانداری از راستهٔ سگ سانان است. سگ نخستین جانوری است که به دست انسان اهلی شد. سگ ها متنوع ترین حیوان زمین هستند که میراث چند هزار سال مداخله انسان در روند جفت گیری و پرورش این حیوان است.
سگ ها نقش های مختلفی را در جوامع انسانی بر عهده گرفته اند و آدمیان از ایشان برای شکار، گله داری، بارکشی، محافظت، کمک به پلیس و نیروهای نظامی، همراهی و همدمی و کمک به اشخاص دچار ناتوانی استفاده کرده اند. در بعضی فرهنگ ها از آن به عنوان یک منبع غذایی هم استفاده شده است. در سال ۲۰۰۱ برآورد شده که حدود ۴۰۰ میلیون قلاده سگ در سراسر دنیا زندگی می کنند.

موجودی غمناک و نگران

سگ موجودی غمناک و نگران است، همیشه حالت دفاعی به خود می گیرد و لحظه ای این حالت را ترک نمی کند. او همیشه در حال نگهبانی است و هوشیارانه اطراف ار زیر نظر دارد.
او موجودی درون گراست که به سختی احساسات واقعی خود را آشکار می کند و آن هم زمانی است که حقیقتا ضرورت این کار را احساس کند. او بیش از خد یک دنده است و می داند که چه می خواهد. او اغلب با بدگمانی، دلواپس زبان تیز و صراحت ناخوشایند و شدید خود است.
سگ بیش از هر کس به کلیات موضوع توجه نمی کند و در جزئیات مسائل غرق می شود و مرتب انتقاد می کند. به نظر می رشد که او در برخورد با هر چیز، بی برو و برگشت، دنبال عیوب می گردد؛ چرا که در حقیقت بدبین ترین موجود دنیاست و هر چیز را در چهاچوب قوانین طبیعی آن می پذیرد.
او همواره پیش از دیگران علیه بی عدالتی فریاد می زند؛ زیرا شجاعت این کار را دارد.
او ممکن است کمی گوشه گیر و بی اعتنا باشد؛ اما روحیه انتقادی، ذوقطنز و نیز عظمت آشکار روحش، او را زا متهم شدن به تنگ نظری و خود پسندی بر کنار می دارد.

فراموش نکنید که سگ موجودی غیر اجتماعی است و از هر نوع شلوغی گریزان است. او در روابط عاشقانه، بی احساس به نظر می رسد؛ اما این تصور نادرست است. در واقع، علت اصلی این حالت، نگرانی، شک و بی اعتمادی اون نسبت به احساسات خود و دیگران است. با تمام این عیوب، می توان اصیل ترین خصلت های ذاتی انسان را یک جا در وجود سگ پیدا کرد. سگ باوفا، راستگو، درستکار و بسیار وظیفه شناس است. شما می توانید به او اعتماد کنید؛ چرا که هیچ گاه ناامیدتان نخواهد کرد. او بهتر از هر کسی رازدار است؛ زیرا در شعور و رازداری گوی سبقت را از همگان ربوده است. او از بازگو کردن رازها و صحبت های خصوصی دیگران بیزار است. موضوع صحبت های سگ مبتذل و بی قد و قیمت است و گاهی منظور خود را نادرست بیان می کند.او به ندرت در جمع خود نمایی می کند؛ اما بسیار با هوش است و هیچ کس بهتر از او نمی تواند به صحبت های دیگران گوش فرا دهد.

سگ به آسانی می تواند اعتماد دیگران را به خود جلب کند و حق نیز همین است. او همیشه نهایت تلاش خود را برای دیگران می کند و در فداکاری تا مرز فدا شدن پیش می رود. همگان به او احترام گذاشته و ارزش خاصی برایش قائلند و حق دارند، چرا که شایسته احترام است.

در طول تاریخ، اغلب قهرمانان عدالت، در سال سگ متولد شده اند؛ زیرا از دید سگ هر نوع بی عدالتی منفور است و تا زمانی که بی عدالتی رخت از جهان بر نبندد، نباید از پا نشست.
سگ از بی بند و باری دیگران، جنگ، وقایع ناگوار، شکست، بیکاری، گرسنگی مردم جهان و فاجعه های انسانی در گذشته، حال و آینده رنج می برد. خوشبختانه به ندرت اتفاق می افتد که سگ قهرمان، هدف بی ارزشی را تعقیب کند. او همیشه می داند که چه می خواهد و به آن دست می یابد.

سگ، فیلسوف و معلم اخلاق است و از مادیات روی گردان است. وقتی پولی به دست بیاورد؛ سخاوتمندانه خرجش می کند و اهمیتی برای آن قائل نیست. در واقع، او علاقه ای به پول ندارد. سگ چه ولگرد ابشد و چه ناز پروده، دوستدار سادگی است و هیچ گاه از بی ساز و برگ بودن، نگران نمی شود، اما اگر به هر علت نیاز ناگهانی به پول پیدا کند، هیچ کس بهتر از او، راه به دست آوردن آن را نمی داند.
سگ با وفا، می تواند سرپرست بی نظیری برای واحدهای صنعتی، رهبر فعالی برای اتحادیه ها، روحانی و مربی چیره دستی باشد؛ اما در هر حال او سخنوری با نظرات و عقاید اصیل و عمیق است. او در صورت لزوم قادر است مردم را رهبری کند و مردم نیز از پیروی او خشنود خواهند شد؛ زیرا شرافت، صداقت و ویژگی های مثبت سگ را در هیچ نماد دیگری نمی توان یافت؛ افزون بر این نشانی از جاه طلبی در او دیده نمی شود.
سگ در عشق نیز صادق و ثابت قدم است؛ اما تا عمر دارد، درگیر مشکلات احساسی خواهد بود که خود مسبب آنهاست؛ زیرا با هیجانات مداوم، احساسات ناپایدار، شک و نگرانی همیشگی اش شریک عشق خود را می آزارد و همیشه دلواپس است.سگ در کنار اسب خوشبخت خواهد بود؛ زیرا اسب در قبال اندکی آزادی عمل، به سگ اجازه می دهد که اهداف خود را تعقیب کند.

زندگی سگ با ببر به جنگ این دو با زمین و زمان منجر خواهد شد. این دو به بهانه عدالت خواهی و حقیقت طلبی با یک دیگر متحد شده و دست به ماجراجویی خواهند زد. در حقیقت، سگ خود را با ببر همفکر و همکار می بیند.
سگ در کنار گربه آرام و متین، بخت زیادی برای رسیدن به زندگی آرام و مسالمت آمیز دارد. اژدها مغرورتر از آن است که بتواند روحیه انتقادی و زبان تند و گزنده سگ را تحمل کند. سگ، بز را خودخواه و کوته اندیش می داند و نمی تواند با او کنار بیاید.

سه دوره زندگی سگ در بی اعتمادی و تردید و به دلیل گرفتاری های شغلی، به سختی سپری می شود. دوران کودکی او بی سامان است و در دوران جوانی با مشکلات زیادی دست به گریبان می شود. در میانسالی به دلیل گرفتاری های شغلی، احساس ناامیدی و شکست می کند و در دوران پیری، همواره از این که کاری برای انمجام دادن ندارد، تاسف می خورد!

در هر صورت، سگی که روز متولد شده در مقایسه با سگی که شب هنگام زاده شده، زندگی آرام تر و کم دردسر تری خواهد داشت؛ افزون بر این. وظیفه سگ در شب نگهبانی از خانه است. او همواره بیدار و مراقب است، برای فراری دادن و ترساندن دزدها پارس می کند و فرصتی برای استراحت ندارد. کوتاه سخن آن که سگ های زاده شده در شب، ناچار باید به زندگی سگی تن در بدهند!