اخبار گردشگری

عملیات بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان آغاز شد

خانه تاریخی سید جواد نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در اصفهان شامگاه پنجشنبه گذشته ( ۲ آذر ۹۶ ) توسط عده‌ای ناشناس تخریب شد.
این بنای تاریخی هفتم مهرماه سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از فریدون الهیاری اعلام کرد: کارگاه بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان صبح امروز ( پنجشنبه ) فعالیت خود را به منظور بازآفرینی این خانه تاریخی آغاز کرد.
وی افزود: با پیگیری ها و اقدام های انجام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان باگذشت کمتر از یک هفته از تخریب خانه تاریخی نائل اصفهان که در نیمه شب پنجشنبه گذشته انجام شد، مرمتگران برای بازسازی این خانه تاریخی در محل مستقر شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره چگونگی مرمت این خانه تاریخی توضیح داد: در مرحله اول، مرمتگران تحت نظارت کارشناسان ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و واحد امانی این اداره کل نسبت به بازیابی عناصر باقی مانده از این خانه تاریخی اعم از مصالح و تزئینات اقدام می کنند.
الهیاری افزود: دومین مرحله عملیات که همزمان با مرحله اول انجام می شود، پیمانکاران که از مرمتگران سازمان میراث فرهنگی هستند با استقرار در خانه تاریخی نائل، کار بازسازی را انجام می دهند.
وی درباره تحقق بازآفرینی دقیق این خانه تاریخی تاکید کرد: کارشناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بررسی تمام اسناد و مدارک ثبتی این خانه تاریخی اعم از نقشه ها و تصاویر موجود و بازیابی مصالح و تزئینات موجود، عملیات بازسازی این بنا را از امروز صبح آغاز کردند.
‘ محمد حسن طالبیان ‘ معاون میراث‌ فرهنگی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز روز یکشنبه هفته جاری گفته بود: در پی تخریب خانه تاریخی نائل اصفهان گروه ‌های فنی ‌‌مرمتی، بازرسی و حقوقی به این شهر اعزام شده اند و کارگاه مرمت برای بازسازی عین‌ به ‌عین این بنای تاریخی در حال تجهیز است.
خانه تاریخی سید جواد نائل در کوچه مسجد مصری در محدوده میدان قدس (طوقچی) اصفهان واقع شده است.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


خانه تاریخی نائل اصفهان


مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان