اخبار گردشگری

۲ میلیون و ۱۸۸ هزار ایرانی در سال جاری میلادی به ترکیه سفر کردند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به استناد آمار اداره پلیس این کشور، ایرانی ها پس از اتباع روسیه و آلمان سومین گروه پرشمار گردشگران خارجی ترکیه در سال جاری میلادی بوده اند.
بر اساس آمار اعلام شده، سال گذشته میلادی یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند.
بنا به اعلام این مرجع رسمی ترکیه، در ۱۰ ماه سال جاری میلادی چهار میلیون و ۵۶۵ هزار گردشگر روس، سه میلیون و ۳۳۶ هزار گردشگر آلمانی و ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار گردشگر ایرانی از ترکیه دیدن کرده اند.
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین مجموع گردشگران خارجی بازدید کننده از ترکیه در ۱۰ ماه سال جاری میلادی را با ۲۸ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۹ میلیون و ۵۳ هزار نفر اعلام کرد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز چند روز قبل اعلام کرد که درآمد حاصل از صنعت گردشگری این کشور در سال جاری میلادی بر اساس پیش بینی ها بیش از ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، صنعت گردشگری ترکیه در سال گذشته میلادی به شدت متضرر شده و تعداد ورود گردشگران با ۹ میلیون نفر کاهش، به حدود ۲۵ میلیون نفر رسید.
سال گذشته میلادی همچنین درآمد گردشگری این کشور به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی، نزدیک به ۳۰ درصد افت کرد.
بر اساس آمار موسسه آمار دولتی ترکیه در بخش صنعت گردشگری، در سال گذشته میلادی درآمد گردشگری ترکیه با ۲۹٫۷ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۲۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار کاهش یافت.
ترکیه امسال با اعمال برخی سیاست های تسهیل کننده و با بهبود روابط با روسیه و نیز پذیرش گردشگران برخی کشورها از جمله اوکراین و گرجستان تنها با کارت ملی آن کشورها، گامی مهم را برای رونق صنعت گردشگری خود برداشت.
خاورم/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سفر به ترکیه


ایرانیان