اخبار گردشگری

سفر گردشگران به مشگین شهر ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، کریم حاجی‌ زاده در جلسه بررسی وضعیت تغییرات سفر گردشگران در استان اردبیل افزود: این در حالی است که میانگین رشد سفر به سایر مناطق استان حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد است.
او اظهار کرد: عوامل متعددی از جمله بهبود راههای ارتباطی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در افزایش سفرها مؤثر بوده است.
او تشریح کرد: در سال ‌های اخیر پل معلق مشگین شهر توانسته به یکی از جاذبه ‌های گردشگری شاخص تبدیل شود و سالانه تعداد قابل توجهی از گردشگران برای بازدید از این مجموعه سفر می کنند.
حاجی‌ زاده گفت: بدنبال افزایش مسافرت ها به مشگین شهر بهبود و ایمن ‌سازی راههای ارتباطی این شهرستان بیش از پیش ضرورت یافته است.
وی افزود: اجرای بزرگراه اردبیل – مشگین شهر در دستور کار قرار گرفته و می‌ تواند منجر به افزایش سفرها به مشگین شهر شود.
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
دهها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مشگین شهر


سفر