اخبار گردشگری

۱۴ اثر ناملموس کرمان ثبت ملی شد

محمود وفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روغن جوشی و رباعی خوانی کرمان، آیین گلاب گیری بردسیر، لوپک چمکی یا ماهی ملک قلعه گنج، عارسو شهربابک، علم بندی معزآباد چترود از جمله آثار ناملموسی هستند که در سال جاری ثبت ملی شده اند.
وی بیان کرد: خانه اوشیدری و امام علی نژاد، خانه شهر و کنسولگری انگلیس کرمان، حمام دیلمقانی و خانه انصاف شهرستان زرند، قنات داوران رفسنجان و بنگان بافت نیز از دیگر آثاری هستند که در سال جاری در فهرست آثار غیرمنقول ملی به ثبت رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: گام اول برای امور مطالعاتی و پژوهشی و همچنین اقدامات مرمتی هر اثر، ثبت آن اثر است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌ های مد نظر این اداره کل ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست میراث ملی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هشت پرونده دیگر آثار استان کرمان برای ثبت ملی شدن به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده که امیدواریم در اولین نخستین شورای ثبت و تایید شود.
روستای دستکند و تاریخی میمند، کویر لوت شهداد، قنات های اکبر آباد و قاسم آباد بم و شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم از استان کرمان در چهار سال گذشته در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
استان کرمان با هزاران اثر ثبت جهانی و ملی و جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۳۷/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ثبت ملی آثار ناملموس


کرمان