اخبار گردشگری

خرید کت شلوار دامادی

شاید فکر کنید در مراسم عروسی همه تلاشتان را باید بکنید تا عروس زیبا و خوش پوش به نظر برسد. اما شما سخت در اشتباهید! خوش تیپی داماد در مراسم عروسی یک اصل است که به هیچ وجه نباید از آن بگذرید. اگر در آستانه خرید عروسی هستید، این نکات را در خرید لباس دامادی رعایت کنید.کت شلوار دامادی

بسیاری از ما تصور می کنیم همین که داماد به بوتیکی برود، یک رنگ برای کت و شلوارش انتخاب کرده و فقط یک بار کت انتخابی اش را در اتاق پرو تن کند، خوش تیپ ترین داماد دنیا می شود. با این حال توجه کنید که عروس خانم با آن لباس سفید و پر از نقش و نگارهای ظریفش را می توان با یک نظر در جشن پیدا کرد اما در مورد آقایان قضیه فرق دارد. در جشن عروسی کلی مرد حضور دارند که کت و شلوار پوشیده اند و حتی ممکن است رنگ کت و شلوارشان هم با کت و شلوار داماد مشابه باشد. پس آقاداماد باید یک وجه تمایزی با آنها داشته باشد. برای این منظور شاداماد باید هنگام انتخاب کت و شلوار عروسی اش به نکات ریز و مهمی توجه کند که در ادامه به آنها می پردازیم.

اقلام مورد نیاز برای یک داماد خوش تیپ

حالا کمی با تاریخچه پیدایش کت ها آشنا شدیم بد نیست به طور مختصر اشاره کنیم که یک داماد خوش تیپ باید حواسش یه چه نکاتی باشد و در یک کلام برای تبدیل شدن به یک شاداماد چه چیزهایی لازم است:

قبل از هر چیز یک دست کت و شلوار که دقیقا قالب بدن تان باشد. دکمه شلوار باید به راحتی بسته شود، وقتی می نشینید با آن راحت باشید و پاچه شلوار یک سوم قد کفش تان را بپوشاند.
پیراهنی که به کت مورد نظرتان بخورد، سایز مناسبی داشته باشد و در ناحیه گردن، آستین، کمر، شکم و شانه دقیقا اندازه باشد.
جلیقه ای که دکمه هایش درست زیر خط دکمه های کت تان قرار بگیرد و لبه پایینی آن روی کمر شلوارتان بیافتد.
کفشی که به کت و شلوارتان بخورد و وقتی آن را می پوشید در آن راحت باشید. یادتان باشد بهترین زمان برای خرید کفش، شب هاست چرا که در این ساعت ها پاهای تان حداکثر ورم ممکن را کرده اند. اگر صبح کفش را بخرید در روز عروسی که زیاد روی پاهای تان می ایستید آخرهای شب پای تان ورم می کند و کفش پای تان را می زند.

چه هیکلی چه مدلی؟

انتخاب کت و شلوار براساس هیکل یکی از ریزکاری های مهمی است که باعث خوش تیپ تر به نظر رسیدن شما در شب دامادی تان می شود.

• اندام باریک و بلند: شما راحت ترین انتخاب ممکن را می توانید داشته باشید، هر مدلی به شما می آید! اما همچنان باید توجه داشته باشید که کت و شلوار دقیقا برای تان اندازه باشد.مردانی که لاغرترند در کت های دولبه و ۶ دکمه خوش استایل تر می شوند. بهتر است بگویید اپل های کت را برای تان بزرگتر کنند و کمر کت را آن قدر بگیرند تا در آن راحت باشید. این چند نکته باعث می شود بدن شما در کت و شلوار دامادی تنومند تر به نظر برسد. شلوار دامادی زمانی قشنگ بر بدن می ایستد که پاهای آقا پر باشد اما صادقانه اش را بخواهید در انتخاب شلوار کت نمی توان زرنگی به خرج داد و پاهای عضلانی تری را به نمایش گذاشت.

• قد بلند و هیکل درشت: اگر بدن تان تنومند است باید کتی با یقه آرشال بگیرید. دو لبه پایینی چنین کت هایی معمولا روی هم قرار نمی گیرد. در ضمن دقت کنید که قد کت برای قامت شما مناسب باشد و همچنین بتوانید دست های تان را به راحتی در هر دو طرف تکان دهید. انتهای قد کت باید با سرانگشتان شما هم سطح باشد. اگر صورت عریض یا گردن پهنی دارید به کراوات و یقه لباستان هم توجه کنید که خیلی تنگ و بسته نباشد درغیر اینصورت به نظر می رسد که می خواهند شما را خفه کنند. به هیچ وجه کت های دولبه و ۶ دکمه را نخرید زیرا شما را گنده و بد هیکل نشان می دهد.

• قد متوسط و هیکل درشت: بهتر است کتی با قدی نسبتا بلند بخرید که یقه آرشال داشته باشد، دو لبه انتهایی آنها روی هم قرار نگیرد و دکمه آن در محدوده کمربند باشد تا قامت تان بلندتر جلوه کند. کت نباید اپل های بزرگی داشته باشد در ضمن می توانید شلوار و کت را پیلی دار انتخاب کنید. شلوار را به خیاط ماهری بدهید تا برای قد شما کوتاهش کند، مراقب باشید لبه پارچه تمییز دوخته و تو گذاشته شود.

• قد کوتاه و لاغر: بهتر است کت هایی که دو لبه پایینی شان روی هم قرار نمی گیرد بخرید تا قدتان بلندتر جلوه کند. اگر دوست دارید تنومندتر به نظر برسید باید یقه کت برگردان باشد.

کت و شلوار باید قالب بدن تان باشد

کت و شلوار نباید به تن تان خیلی بچسبد یا خیلی گشاد بایستد. برای این که کت و شلواری به قالب بدن تان بخرید به نکات زیر دقت کنید:
• اپل های کت درست روی سر شانه هایتان قرار بگیرند و از آن بیرون نزنند.
• دکمه بالایی کت های ۲ دکمه و دکمه وسطی کت های ۳ دکمه نباید پایین ناف تان قرار بگیرند.
• وقتی دست های تان را به دو طرف باز می کنید سر انگشتان تان باید با لبه پایینی کت موازی باشند.
• حدود نیم تا ۱ سانتی متر از سر آستین بلوزتان باید از آستین کت بیرون بزند.
• پاچه شلوار باید ۲- ۳ سانتی متر روی کفش بیافتد.

بهترین رنگ کت و شلوار دامادی

بیشتر دامادها کت و شلواری مشکی، پیراهنی سفید و کراواتی مشکی را انتخاب می کنند. اگر دوست دارید استایل دامادی تان خیلی خاص باشد می توانید کت و شلوار سیاه را با پیراهن و کراوات مشکی ست کنید یا به طور کامل سفید بپوشید. در صورتی که شاداماد تابستان هستید می توانید از رنگ های طوسی، کرم، شکلاتی یا دیگر طیف های روشن این رنگ ها انتخاب کنید. اگر هم در فصل سرد ازدواج می کنید سراغ رنگ های تیره و سنگین مثل مشکی، سورمه ای سیز یا خاکستری تیره بروید.

جنس کت و شلوار دامادی

به گفته مدیر یکی از فروشگاه های مهم کت و شلوار، در حال حاضر مشتری پسندترین جنس پارچه برای کت و شلوار دامادی پارچه ای است که در آن وول داشته باشد و دامادها معمولا در ایران باتوجه به فصل سال، جنس کت و شلوار خود را انتخاب نمی کنند زیرا قرار است آن را یک شب بپوشند به طور مثال کمتر کسی برای شب عروسی زمستانی اش کت و شلواری به جنس موهر و پشم می خرد.

چند دکمه؟

برای دامادهای قد کوتاه و ریز جثه، کت یک دکمه مناسب تر است.مردانی که قدی متوسط دارند بهتر است کت ۲ دکمه بخرند. کت های ۳ دکمه هم به درد آنهایی می خورد که هیکل ورزشکاری دارند،۵ دکمه برای مردان تنومند که جثه درشتی دارند مناسب است و کت های دو لبه ۶ دکمه برای دامادان باریک و بلند قامت خوب است.
درضمن بهتر است جیب کت تان به صورت یک لایه بر کت دوخته شده باشد. جیب های پاکتی ظاهر کت را اسپرت و جیب های مخفی برای محافل تجاری مناسب ترند نه یک جشن رسمی.