اخبار گردشگری, اقامتگاه

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس، فرصتی برای تعامل

علیرضا دژبد ۲۹ آبان ۹۶ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: تاکنون حضور نمایندگان ۶ کشور خارجی در قالب گروه های خصوصی و دولتی با محوریت فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع دستی در این نمایشگاه قطعی شده است و پیش بینی می شود این تعداد تا زمان برگزاری نمایشگاه افزایش یابد.
در این نمایشگاه شرکت های داخلی و خارجی در حوزه های هواپیمایی، هتل داری، ایرلاین ها، سامانه های رزرو آنلاین هتلی، مناطق آزاد، باشگاه ورزشهای هوایی و دریایی، مدارس غواصی، مجتمع های تفریحی، گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی و اتحادیه و شرکتهای صنایع دستی حضور خواهند داشت.
دژبد گفت: همزمان با برپایی این نمایشگاه جشنواره اقوام ایرانی، جشنواره بالن ها، سه همایش مرتبط با صنعت گردشگری شامل سرمایه گذاری و برندینگ، گردشگری سلامت و گردشگری معماری برگزار می شود.
وی همچنین اظهار کرد: در زمان برگزاری این نمایشگاه، تالاری برای دیدار و رایزنی بین میهمانان خارجی، شرکت های داخلی و خارجی پیش بینی شده و همچنین از سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شیراز دعوت شده است.
دبیر ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس گفت: مسئولان مثلث طلایی گردشگری کشور که استان های فارس، اصفهان و یزد را شامل می شود نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند.
دژبد گفت: این نمایشگاه به همت سازمان همیاری شهرداری های شیراز، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری فارس ،شهرداری و شورای شهر شیراز و تشکل های صنفی صنعت گردشگری برگزار می شود و تا ۲۲ آذرماه امسال پذیرای بازدیدکنندگان است.
جلسه ای ۳۰ آبان ۹۶ بین مسئولان اداره کل میراث فرهنگی فارس و سازمان همیاری های شهرداری استان برگزار شد که ابعاد اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس ضمن ابراز امیدواری از اقدامات مشترک صورت گرفته اظهار داشت: در صدد هستیم طی مذاکره با مدیران ارشد سازمان میراث ،نمایشگاه ملی صنایع دستی که پیش از این قرار بود در اسفند ماه سال جاری در شیراز برگزار شود را در کنار این نمایشگاه برگزار کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس با توجه به حضور قطعی ۶ سفیر از کره جنوبی،سوریه،اتریش، مالزی تاجیکستان وآفریقای جنوبی به برگزاری نشست های چند جانبه برای توسعه پایدار گردشگری و تبادل گردشگر و انعقاد تفاهم نامه فی ما بین تاکید کرد.
این مقام مسئول با اشاره به توانمندی های منحصر به فرد استان فارس و به طور خاص شهر شیراز در حوزه های گردشگری تاریخی، فرهنگی، ادبی، طبیعی، سلامت و مذهبی خواستار بهره مندی از ظرفیت آژانس های هوایی شرکت کننده در نمایشگاه همچون ترکیش، ایرعربیا، قطری، امارات در راستای معرفی و تبلیغ گردشگری و صنایع دستی استان در سطح بین المللی شد.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس بیان کرد با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس، تاکنون ۱۷ غرفه نمایشگاهی به صورت رایگان به این حوزه واگذار شده است و در صورت نهایی شدن برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در جنب این نمایشگاه، تعداد ۱۵۰غرفه به صنعتگران صنایع دستی کشور جهت ارائه محصولات خود اختصاص خواهد یافت.
در همین زمینه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس شنبه چهارم آذر اعلام کرد:‌ افتتاحیه نمایشگاه گردشگری پارس ۱۹ آذر ماه سال جاری در شیراز خصوصی برگزار می‌شود.
بنا به اعلام این روابط عمومی با توجه به حضور سفرا و مقامات بین المللی، ملی و استانی درمراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری پارس شهر شیراز و انجام نشست ها و مذاکرات تخصصی با هدف تعامل فی ما بین گردشگری و بر طبق عرف نمایشگاه های بین المللی تصمیمی اتخاذ شد که آیین گشایش این نمایشگاه به صورت غیرعمومی برگزار شود.
درحاشیه این نمایشگاه، سومین جشنواره پیوند فرهنگ اقوام پارس با رویکرد نمایش لباس ادوار مختلف تاریخی ایران، آیین شکرگزاری اقوام ایران و اجرای موسیقی های سنتی اجرا خواهد شد.
خبرنگار:‌محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۹۸۷۳/ ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نمایشگاه پارس


شیراز