اخبار گردشگری

افتتاح رسمی رویداد "تبریز ۲۰۱۸" در ایام نوروز

رویداد “تبریز ۲۰۱۸” در ایام نوروز به طور رسمی افتتاح می شود.

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جلسه تبریز ۲۰۱۸ در محل استانداری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: افتتاح رسمی این رویداد، در ایام نوروز خواهد بود ولی از زمان آغاز این رویداد در دهم دی ماه سال جاری برنامه های متعددی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه کشورها به این نتیجه رسیده اند که توسعه ی گردشگری بهترین مسیر برای توسعه کشورها است که موجبات پیشرفت آن را فراهم می کند.امروزه بیشتر گردشگران ورودی ما را گردشگران زیارتی تشکیل می دهند و با وجود تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری در کشور، آمار گردشگران تفریحی ناچیز است، البته گردشگری مکمل درآمدهای نفتی کشور است.

با سرمایه گذاری بسیار اندک در صنعت گردشگری می توان زمینه ی اشتغال زایی برای جوانان و کسب درآمد برای کشور را فراهم کرد. در جهان از هر ۱۱ شغل، یک شغل مستقیم و یا غیرمستقیم مربوط به گردشگری است.

مونسان در خصوص انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی بیان کرد: زمان زیادی را از دست داده ایم و باید برنامه ریزی ها از قبل انجام می شد؛ چرا که این رویداد، یک رویداد ملی است.

طی جلساتی که در روزخای اخیر با مسئولان داشته ایم، مشاهده شده است که بیشتر نگاه ها مربوط به پروژه های عمرانی است؛ در حالیکه باید به برگزاری برنامه ها و جشنواره های مختلف نیز توجه کرد. مهمترین موضوع در این رویداد، معرفی و تبلیغ آن در سطح بین المللی است و باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

ساختمان های تاریخی که امروزه کاربرد اداری دارند، باید به مراکز اقامتی و پذیرایی تبدیل شوند.برای رویداد تبریز ۲۰۱۸، ۱۱ پروژه ی استانی در نظر گرفته شده و ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و وام ارزان قیمت به آن اختصاص داده شده است.

مونسان در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای نمایشگاهی برای صنایع دستی به صورت زنده محصولات برای گردشگران ارائه می شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

جاباما