اخبار گردشگری

تخصیص ۳۶ میلیارد ریال برای توسعه و نوسازی مساجد وبقاع متبرکه گچساران

فرزین بهمنی آزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بودجه از محل اعتبارات نفت، متوازن، کمک های بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی ۲۴ بقعه متبرکه و ۶۰ مسجد و حسینیه در گچساران تخصیص داده شده است.
وی بیان کرد: ۲۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از بودجه نفت،پنج میلیارد ریال از اعتبارات متوازن، پنج میلیارد ریال ازمحل اعتبارات بنیاد مسکن و یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال از حوزه میراث فرهنگی به اجرای طرح های عمرانی در مساجد و بقاع متبرکه در سال جاری تخصیص یافته است.
بهمنی آزاد ساخت سوله بزرگ برای پنج هزار نفر از برنامه های مهم عمرانی توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی در گچساران است که با توجه به قرار داشتن در نزدیکی استان خوزستان برای پذیرایی از زائران کربلا و راهیان نور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی بیان کرد: پنج میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مسکن با هدف تحقق این امر در نظر گرفته شده است.
بهمنی آزاد همچنین از اختصاص یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری حرم بی بی حکیمه (س)خبر داد.
وی با اشاره به اینکه افزایش زیرساخت‌های رفاهی در بقعه متبرکه راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی و بهبود کیفی برنامه‌های فرهنگی است تصریح کرد: با توجه به وجود بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه؛ خواهر امام رضا (ع) به‌عنوان قطب فرهنگی جنوب کشور در این شهرستان مشارکت مردم برای شتاب بخشی به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی این بقعه متبرکه ضروری است.
۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، توسعه و مرمت مساجد و بقاع متبرکه در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ در شهرستان گچساران هزینه شده است.
حرم بی‌بی حکیمه (س)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده شاه محمد (ع) و کاکا مبارک (ع) از بقاع متبرکه شاخص گچساران است.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:علیزاده
۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


ورزش


مساجد


بقاع متبرکه


گچساران