اخبار گردشگری

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق گردشگری در چشمه سورت

مجید حسین زادگان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری از چشمه سورت به عنوان یک ظرفیت مهم گردشگری یاد کرد و افزود : در حال حاضر در مرحله واگذاری زمین مجاور این چشمه که متعلق به منابع طبیعی است به سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم .
وی گفت : این که گفته شده که چشمه سورت واگذار شده ، اشتباه است ولی ما برای توسعه گردشگری این منطقه زمین به سرمایه گذار واگذار می کنیم.
پیش از این از کانون گردشگری و اتومبیلرانی به عنوان سرمایه گذار برای رونق گردشگری در چشمه سورت یاد شده بود.
ساماندهی و احیای چشمه سورت از اواخر سال گذشته با دستور استاندار وقت به دستگاههای ذیربط وارد مرحله جدید شد.
چشمه باداب سورت سال ۸۷ به عنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
این چشمه پلکانی تراورتنی که در روستای ‘ اروست ‘ بخش کوهستانی چهاردانگه شهرستان ساری واقع است ، دومین چشمه آب شور جهان پس از ‘ پاموک کاله ‘ ترکیه محسوب می شود که به ثبت جهانی رسیده است.
نام چشمه باداب نیز بر گرفته از روستای ‘ سورت ‘ است که سال ها پیش در نزدیکی آن واقع بوده و امروزه از میان رفته است.
چشمه باداب سورت در ارتفاع ۱۸۴۱ متری از تراز دریا جای دارد و شامل چندین حوضچه با آب های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است.
** پایان دوره اشتغالزائی دولتی
فرماندار ساری همچنین در این نشست حل معضل بیکاری در جامعه را نیازمند سرمایه گذاری های بخش خصوصی و خوداشتغالی دانست و گفت : دوره اشتغال اداری و دولتی تمام شده است .
وی با بیان اینکه امروز دولت تسهیلات و کمک های قابل توجهی را به بخش های اقتصادی روستایی پرداخت می کند ، افزود : البته دغدغه اصلی مسئولان ارشد نظام و استان ها اشتغال جوانان است اما باید بپذیریم که استخدام در دستگاههای دولتی به عنوان راهکار حل این معضل مورد توجه دست اندرکاران نیست.
حسین زادگان با تاکید بر اینکه اقتصاد روستایی در حوزه محصولات کشاورزی ، گردشگری و صنایع تبدیلی بزرگترین ظرفیت برای حل مشکل اشتغال جوانان است ، گفت : دولت نیز تسهلات کم بهره بدون محدودیت را در حوزه فعالیت های اقتصادی روستایی در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه تا ۵۰ درصد خود اشتغالی مربوط به کشاورزی است، گفت: تسهیلات مناسبی برای توسعه کشت درخت سیب در اراضی شیب دار، گل های محمدی ، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


چشمه باداب سورت


فرماندار ساری


گردشگری