اخبار گردشگری

رشد ۲۱۵ درصدی تخت های اقامتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری این استان، توسعه اقامتگاه های بوم گردی را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست و افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچگونه اقامتگاه بوم گردی در استان وجود نداشت، اما از سال ۹۲ تاکنون ۱۱ اقامتگاه در استان ایجاد شده است.
وی از رشد ۶۷۰ درصدی خانه های مسافر در استان خبر داد و گفت: تا سال ۹۲، ۲۱ خانه مسافر در استان فعال بود اما هم اکنون تعداد خانه های مسافر در استان به ۱۴۱ خانه افزایش یافته است.
عسگری سوادجانی، تعداد واحدهای اقامتی استان را ۱۶ واحد اعلام کرد و افزود: تا سال ۹۲، تنها ۱۰ واحد در استان راه اندازی شده بود اما طی پنج سال اخیر این تعداد به ۱۶ واحد افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح احیای گلیم در منطقه موگویی با رویکرد ایجاد رونق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: این طرح با ظرفیت ۵۰ بافنده در روستای سرآقاسید شهرستان کوهرنگ با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تبریک هفته بسیج از اجرای ۶۸۵ برنامه در این هفته خبر داد و گفت: غبارروبی گلزار شهدا، گشت های محله محور، حضور در نماز جمعه و گردهمایی بسیجیان استان از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
سردار علی محمد اکبری همچنین با اشاره به تلاش این مجموعه در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه افزود: مسئولیت بازسازی ۶ روستای زلزله زده برعهده سپاه استان است.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا ۱۲۰ خانوار این ۶ روستا را در مرحله نخست به صورت موقت اسکان ۶ ماهه دهیم و سپس برای اسکان دائم آن ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


تخت اقامتی


شهرکرد