اخبار گردشگری

توسعه بخش گردشگری در روستاهای گیلان بعنوان درآمد پایدار مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات احداث پل آبنمای روستای کتشصت آبادان از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم توجه به بخش گردشگری در روستاها اظهار داشت: توسعه بخش گردشگری و اجرای واحدهای بوم گردی از اولویت های مهمی است که باید با جدیت در گیلان دنبال شود.
وی اجرای طرح های بوم گردی و احداث واحدهای گردشگری و اقامتی را در ارتقاء وضعیت اقتصادی و معیشتی روستاییان موثر دانست و گفت: اجرای چنین طرح هایی بایستی متناسب با بافت، معماری سنتی و شرایط روستاهای گیلان انجام شود.
سالاری ادامه داد: پرداخت تسهیلات کم بهره و ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند زمینه اجرای چنین طرح هایی را در روستاهای گیلان فراهم کند و اجرای چنین طرح هایی، معیشت بهتر مردم مناطق روستایی را به همراه دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید در توسعه بخش کشاورزی افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان مورد توجه باشد، گفت: توجه به بهره وری مناسب از زمین های کشاورزی، فرآوری محصولات و ایجاد صنایع مختلف در بخش کشاورزی در این خصوص نقش موثری دارد.
استاندار گیلان با اشاره به سفرهای یک روزه خود به شهرستان های گیلان افزود: در این سفرها که از ابتدای وقت اداری و با حضور مدیران اجرایی استان انجام می شود، با برگزاری نشست های مختلف مسائل و مشکلات هر شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.
فرماندار شهرستان استانه اشرفیه نیز در این آیین، احداث پل آبنمای روستای کتشصت آبادان را از خواسته های مهم مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح ، هشت روستای دهستان چهارده شامل یک هزار و ۴۰۰ خانوار، تحت پوشش قرار می گیرند.
رحیم حیدری با اشاره به اینکه این پل یکی از راه های ارتباطی بین شهرستان های استانه اشرفیه، سیاهکل و لاهیجان است، افزود: با احداث این پل وضعیت عبور و مرور روستاییان دهستان چهارده نیز به راحتی صورت خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان نیز در این آیین گفت: عملیات احداث این پل ۱۵۰ روز کاری به اتمام خواهد رسید.
اکبرزاده هزینه احداث این پل را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این طرح از سوی بنیاد مسکن گیلان ، با همکاری استانداری و آب منطقه ای گیلان به انجام می رسد.
پل آبنمای روستای کتشصت آبادان استانه اشرفیه به طول ۳۸ متر و ارتفاع سه متر در محل آب انحرافی رودخانه حشمت رود به سفیدرود در منطقه سد قوام، احداث خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری استاندار گیلان در جریان سفر به آستانه اشرفیه، در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و نیز در جریان طرح تفصیلی طرح حرم سید جلال الدین اشرف (ع) قرار گرفت. وی از پل قدیمی کیسم، سد لاستیکی دهنه سر سفیدرود بخش بندرکیاشهر نیز بازدید کرد.
شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار:علیرضارنجکش**انتشاردهنده:کبیری
۷۲۸۷ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری روستایی


آستانه اشرفیه


گیلان