اخبار گردشگری

وقف گردشگری مذهبی به توسعه صنعت گردشگری کشور کمک می کند

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام رضا صادقی روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف و رسانه اصفهان افزود: موضوع های وقف بسیار متنوع و گسترده است بنابراین می توان وقف گردشگری مذهبی را نیز فعال کرد.
وی تصریح کرد: وقف های جدید برای رفع نیازهای جامعه اسلامی از جمله اقدام هایی هست که در حال انجام است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته موقوف ها با عناوین و مصادیق مختلفی توانسته‌اند نیازهای وقت جامعه خود را برطرف کنند.
حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه محرومان در شهر مدینه همچنان از وقفیات نبی مکرم اسلام (ص) و امام علی (ع) بهره مند هستند، گفت: سیره نبوی، مروج وقف است.
وی با تأکید بر اینکه نیاز نیست بطور حتم زمین، منزل یا ساختمان تجاری وقف شود، اضافه کرد: حتی یک پزشک می تواند یک روز در هفته بصورت وقف به رایگان به محرومان و مستضعفان جامعه، خدمت رسانی بکند.
وی با بیان اینکه می توان برای حمایت از رسانه ها نیز وقف کرد، ادامه داد: با این حمایت ها می توان رسانه ها را تقویت و برای ترویج فرهنگ قرآن، اهل‌ بیت و معارف دینی اقدام کرد.
قائم‌مقام مدیرکل اوقاف استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید بر اساس نیاز و ضروریات زمان موضوعات وقف احصا شود، گفت: امروز مسئله عِلم، دارای جایگاه ویژه‌ای است که می‌توان از طریق موقوف ها، فعالان عرصه علم و نخبگان علمی را حمایت کرد.
سعید حسینی افزود: ضرورت‌هایی در جوامع وجود دارد که حکومت‌ها قادر به پاسخگویی به همه آنها نیستند بنابراین انسان‌ های خیر با ورود به عرصه‌ های مختلف برای برطرف کردن این نیازها اقدام می کنند.
وی ترویج فرهنگ وقف را خوب اجرا کردن نیات واقفان بیان و اظهار کرد: در صورتی که مردم شاهد این مسئله باشند به انجام وقف روی می آورند.
حسینی تاکید کرد: با ترویج فرهنگ وقف توسط اصحاب رسانه اعتماد عمومی در این زمینه جلب می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک به ۴۰۰ نیت خیر وقف وجود دارد، گفت: حدود ۷۰۰ نیت خیر در کشور تاکنون احصا شده است.
همایش‌ یاوران وقف و وقف و رسانه با هدف شویق و ترغیب مردم و رسانه به سوی وقف برای رفع نیاز‌های جامعه روز پنجشنبه در محل امامزاده جعفر (ع) اصفهان برگزار شد.
ت/۳۰۱۱ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


اجتماعی


وقف


اداره اوقاف اصفهان


همایش وقف و رسانه