اخبار گردشگری

اجلاس تاریخی صلح با حضور روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه

برای اولین بار پس از پایان عملیات نظامی در سوریه، روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در سطحی عالی درباره وضعیت سوریه و روند حل و فصل بحران سیاسی در این کشور بحث و تبادل نظر می‌کنند.

به گزارش ایسنا از وستی، ولادیمیر پوتین در ابتدا با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سوچی دیدار کرد، پس از آن در تماس‌های تلفنی با دیگر رهبران کشورهای خاورمیانه و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روند برقراری صلح را در سوریه در میان گذاشت و امروز شهر سوچی آماده است تا میزبان اجلاسی تاریخی با حضور پوتین، روحانی و اردوغان باشد و برای اولین بار مهمترین مشکل کنونی جامعه جهانی را حل و فصل کنند.

 

به گفته وستی، برای برگزاری این اجلاس در چنین سطحی آماده سازی جدی در کار بوده است، اول نوامبر رئیس جمهور روسیه به ایران سفر کرد و در آنجا با حسن روحانی همتای خود دیدار کرد، پس از این دیدار رئیس جمهور ایران اظهار داشت که کشورهای ما نقش مهمی در برقراری صلح و ثبات منطقه ایفا می‌کنند.

 

به لطف این همکاری امروز گروه تروریستی داعش نابود شد.

 

در همان زمان روحانی ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری سه جانبه در فرمت روسیه، ایران و ترکیه برای برقراری صلح و تثبت امنیت در سوریه کمک کند.

 

در ۱۳ نوامبر رئیس جمهور ترکیه برای رایزنی با مقامات روسی به سوچی آمد و دو روز پیش نیز بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سوچی در محل اقامت پوتین با وی دیدار کرد.

 

اسد از روسیه برای انجام تلاش‌های مشترک برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال سوریه تشکر و قدردانی کرد.

 

پوتین و اسد نقشه راه را برای بررسی رهبران روسیه، ایران و ترکیه ترسیم کردند و امروز در آستانه مذاکرات سه جانبه این سران، توافق‌هایی به دست خواهد آمد که تاثیر بسزایی در برقراری امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

 

از سوی دیگر رایزنی‌های تلفنی روسیه که از دو روز گذشته با بسیاری از سران کشورهای جهان شروع شده همچنان ادامه دارد تا زمینه اقدامات مشترک بین‌المللی برای نابودی کامل گروه ترویستی داعش فراهم شود.