اخبار گردشگری

بررسی سرمایه گذاری در شیراز در دستورکار آژانس همکاری بین المللی ژاپن

به گزارش دریافتی شامگاه سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، آکی‌را اوهارا در سفر به شیراز و نشستی با فعالان گردشگری بخش های دولتی و خصوصی این استان افزود: آژانس جایکا با هدف احیای راه ابریشم و معرفی تمدن، فرهنگ و گردشگری ایران در سطح بین الملل در حال بررسی وضعیت کنونی گردشگری هفت شهر است.
وی اظهار کرد: پس از این مطالعات، یک شهر هدف برای انجام اقدامات زیر بنایی با هدف انتقال فناوری، مشاوره و برندسازی گردشگری انتخاب می شود.
وی ادامه داد: مهمترین مؤلفه‌های مد نظر در این طرح، پژوهش پیرامون جاذبه های گردشگری، وضعیت منابع انسانی، زیر ساخت‌های گردشگری، تعامل مؤثر بخش دولتی و خصوصی گردشگری و بهره مندی از این شاخص‌ها در جهت آگاهی و اشتغال زایی به‌خصوص در بین جوامع محلی شهرهای مذکور در حوزه های صنایع دستی و گردشگری است.
کارشناس ارشد میراث فرهنگی و گردشگری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) بیان کرد: شهر شیراز و استان فارس با دارا بودن سایت‌های جهانی همچون تخت جمشید و پاسارگاد و آثار منتخب دیگر دوره های مختلف تاریخی از نظر تمدن باستانی و فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه این استان از نظر سابقه غنی تاریخی به نوعی ستون پایه فرهنگ و تمدن ایران محسوب می‌شود، گفت: این استان در تجارت جاده ابریشم به ویژه از راه دریایی نقش کلیدی داشته است.
فروزانی وجود سه فرودگاه بین المللی در شیراز، لار و لامرد، امکان ارتباط ریلی به بخشهای دیگر کشور، راه دریایی به دلیل نزدیکی به دریا را از نقاط قوت زیر ساخت‌های حمل و نقل استان بر شمرد.
فروزانی همچنین به بندر باستانی سیراف که در منتهی الیه محور ساسانی واقع شده است و از دوران ساسانی تا قرن چهارم هجری عملا دروازه ورود شرق و کالاهای شرقی و صادرات ایران به شرق بوده است، نیز اشاره کرد و این بندر را نماد دریای پارس و اثرگذاری ایالت فارس بر جغرافیای اقتصادی و اجتماعی فرهنگی و سیاسی منطقه برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این ننشست گفت:ایران دارای یک میلیون اثر تاریخی، ۳۰ هزار اثر ثبت ملی و ۲۲ اثر ثبت شده جهانی است و استان فارس با حدود سه هزار اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی، حدود ۱۰‌درصد آثار تاریخی کشور را در خود جای داده است و به همین علت از استان فارس با نام ایران کوچک یاد می شود.
مصیب امیری افزود: استان فارس با ۴۴۰ جاذبه طبیعی شناخته شده، وجود دانشگاه‌ها و پزشکان متخصص به عنوان منابع لازم در گردشگری سلامت و یک هزار و ۴۰۰ بنای شناخته شده در سر فصل گردشگری مذهبی، از دیر باز در سطح ملی و فرا ملی مورد توجه بوده است.
۹۸۷۳/۲۰۲۷
دریافت خبر: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی فارس


گردشگری


ژاپن