اخبار گردشگری

۷۶ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در آذربایجان غربی دستگیر شدند

سرهنگ حسن محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رابطه ۲۲ فقره پرونده قضایی تشکیل شده که بیشتر آنها مراحل قانونی خود را طی کرده و حکم برای متهمان صادر شده است.
وی فعال سازی مشارکت های اجتماعی، همکاری و مساعدت های تنگاتنگ عوامل انتظامی و سپاه را در اجرای موفقیت آمیز ماموریت های یگان حفاظت ضروری خواند.
محمدی همچنین از کشف چهار مورد دستگاه فلزیاب از سوداگران فرهنگی خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ قلم اشیای تاریخی نیز در هشت ماهه نخست سال جاری کشف و ضبط شده که پسد از طی مراحل قانونی به امین اموال موزه استان تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: افزایش سرکشی ها به آثار تاریخی، تقویت گشت های شبانه روزی، افزایش مشارکت های اجتماعی و تعامل با عوامل انتظامی و سپاه در دستور کار یگان حفاظت استان بوده و تلاش می شود تا جرائم در حوزه میراث فرهنگی روند کاهشی را طی کند.
فرمانده یگان حفاظت استان با تاکید بر اهمیت مشارکت های اجتماعی از تشکل های مردمی و قشرهای مختلف، فرماندهان انتظامی، مرزبانی، سپاه، بسیج و سایر ارگان های همیار به ویژه فرمانداران و بخشدارانی که در این امر خطیر، میراث فرهنگی و یگان حفاظت را یاری کرده اند، قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یکهزار و ۵۲۳ اثر تاریخی ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی است.
قره کلیسا، کاخ موزه باغچه جوق، تخت سلیمان تکاب ، تپه تاریخی حسنلو، دژ بسطام و سه گنبد ارومیه از معروف ترین این آثار است.
۸۱۳۵/ ۳۰۷۲
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


حفار غیرمجاز


آثار باستانی


آذربایجان غربی