اخبار گردشگری

معاون گردشگری کشور: پرواز های ایران و چین افزایش یابد

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، محمد محب‌خدایی شامگاه شنبه در دیدار با یک هیئت سرمایه‌گذار چینی،گفت: ما می‌توانیم به‌کمک آژانس‌های خدمات گردشگری و توراپراتورها زمینه‌های بسیاری را برای تعامل دو کشور در زمینه گردشگری ایجاد کنیم.
محب‌خدایی افزود: ایجاد زمینه‌های مناسب برای افزایش تبادل گردشگر میان ایران و چین مستلزم همکاری آژانس‌های دو کشور با یکدیگر است و این روند به توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز کمک می‌کند.
وی گفت: به‌طور حتم گردشگران چینی بسیار زیادی علاقه‌مند به بازدید از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران هستند و این امر با افزایش پروازهای چین به ایران ممکن می‌شود.
محب خدایی تصریح کرد: ما علاقه‌مند هستیم که خطوط هوایی دو کشور برای افزایش پروازها به مقصد شهرهای مختلف ایران و چین با یکدیگر همکاری داشته باشند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: درحال حاضر ۱۲۵ هتل سه و چهار ستاره در ایران در حال ساخت است و ما برای مشارکت سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت هتل در کشور آمادگی داریم.

**افزایش رستوران های چینی عامل جذب گردشگران این کشور در ایران
همچنین در این جلسه رئیس گروه سرمایه‌گذار چینی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران گفت: افزایش رستوران‌های چینی در ایران در جذب گردشگران بیشتر از این کشور تاثیر دارد.
فین ژنگ ادامه داد: ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، اما برای جذب گردشگران بیشتر باید هتل‌هایی با استانداردهای جهانی در این کشور ساخته شود.
وی گفت: گروه سرمایه‌گذاری ما حدود ۷هزار هتل که ۸۰درصد آنها در چین هستند را زیرمجموعه خود دارد و ما آمادگی داریم برای ساخت هتل در ایران همکاری خود را با این کشور آغاز کنیم.
ژنگ افزود: مردم چین شناخت بسیار کمی از ایران دارند و تصور می‌کنند که تمام مناطق ایران کویری و خشک است این درحالی است که ایران هم همانند چین یک کشور باستانی و پر از آثار تاریخی است.
وی یادآورشد: پس از بازگشت به چین کارگروه‌هایی را برای اجرای مقدمات و ادامه همکاری‌ها در حوزه گردشگری با ایران تشکیل می‌دهیم.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۷۰۱
دریافت: علی اسدی** انتشار: حمید قدیمی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ایران و چین


محب خدایی