اخبار گردشگری

کشف قطعه فسیل مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل ( بهبهان)

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان طی گشت و کنترل محیط بان محیط بان محیط زیست شهرستان بهبهان فسیل یک مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل شهرستان بهبهان کشف شد.
سید عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این خصوص گفت: طی گزارش واصله از اداره بهبهان یک تیم با حضور کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت بررسی موضوع در روز سه شنبه مورخ ۲۳آبان ماه به منطقه اعزام گردیده و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: مسیر دسترسی به این فسیل صعب العبور می باشد و حدود ۵ کیلومتر کوه نوردی داشته و طبق اندازه گیری های انجام شده توسط تیم اعزامی طول این فسیل ۷۰ سانتی متر و عرض آن در محل بلند ترین دنده اسکلت ۷۲ سانتی متر است.
عالیه چنگیزی کارشناس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: بر اساس مشاهدات میدانی در محدوده اطراف این ماکروفسیل تعداد زیادی فسیل موجودات آبزی با اندازه های متغیر ۱ تا ۱۰ سانتیمتر نیز مشاهده شد که این موضوع احتمال نسبت دادن اسکلت این فسیل را به گونه جانوری یکی از پستاندارن دریایی نزدیک می کند، البته این فسیل شباهت ظاهری با برد کژدم دزفول (فسیل گاودریایی) دارد.
رشته کوه بدیل که از ارتفاعات مشرف به سد مارون و روستای پشگر شروع و تا ارتفاعات پیرآباد تشان و در نهایت به حیات آباد خلیفه و مجیدی ختم می شود به عنوان منطقه شکار ممنوع بدیل شناخته می شود.
۶۰۶۴
خبرنگار: ندا رضاپور** انتشار: محسن بهاروند

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فسیل مهره دار


شکار


بهبهان