اخبار گردشگری

سایت گردشگری در اطراف محوطه باستانی ریوی خراسان شمالی ایجاد خواهد شد

مینا هاشمی مرغزار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مالکان اطراف محوطه تاریخی ریوی تمایل خود را برای فعالیت در حوزه گردشگری ابراز کرده اند و حوزه گردشگری هم موافق است تا با همفکری یکدیگر، اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه سنتی و تفریحگاه های عمومی در آن محل با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.
وی ادامه داد: همچنین اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در تلاش است تا برای ایجاد سایت گردشگری اعتبار جذب کند.
هاشمی مرغزار بیان کرد: گستره محلی که برای ایجاد سایت موزه گردشگری است، بین ۲ تا سه هکتار است و به لحاظ سرمایه گذاری بازده بسیار بالایی دارد.
وی گفت: با توجه به اینکه منابع طبیعی بکری در این منطقه وجود دارد و سالانه گردشگران بسیاری از این منطقه بازدید دارند ، ایجاد سایت گردشگری در این مکان در افزایش ماندگاری مسافران بسیار موثر خواهد بود.
هاشمی مرغزار اظهارکرد: ایجاد سایت موزه گردشگری در محوطه باستانی ریوی سبب ارتقاء سطح اقتصادی روستائیان آن منطقه می شود.
محوطه تاریخی ریوی در نزدیک روستای نجف در شهرستان مانه و سملقان و در شمال غرب خراسان شمالی قرار دارد.
با توجه به شواهد باستان شناختی، ‘ریوی’ از مهم ترین محوطه های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش های باستان شناسی هدفمند در آن می تواند موجب ارتقای شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در خراسان شمالی شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


میراث


خراسان شمالی