اخبار گردشگری

ظرفیت ورود گردشگران به مرنجاب باید مشخص و محدود شود

به گزارش ایرنا، ‘حسین انصاری فرد’ پنجشنبه در جلسه هم اندیشی ساماندهی آفرود در کویر مرنجاب گفت: نابسامانی در ورود و خروج علاقه مندان آفرود و سایر مسافران و گردشگران به منطقه کویر مرنجاب پذیرفتنی نیست و باید مانند پارک ملی کویر ظرفیت ها محدود و مشخص باشد.
وی افزود: مشخص شدن ظرفیت ورودی می تواند به برنامه ریزی برای منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب کمک کند زیرا ورود همزمان تعداد قابل توجهی از خودروهای آفرود از جمله در ۲ هفته گذشته موجب وارد آمدن آسیب های زیادی به سیمای زیست محیطی و منابع طبیعی این منطقه شده است.
رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان بیان کرد: این مجموعه از این پس نقش پررنگ تری در منطقه داشته و نسبت به ساماندهی آفرود در کویر مرنجاب اقدام خواهد کرد.
دادستان آران و بیدگل نیز با پشتیبانی از گردشگری مسئولانه در کویر مرنجاب به عنوان فرصتی برای این شهرستان گفت: این منطقه جاده نابسامانی دارد که هیچ کس به فکر آن نیست و هر از چند گاهی تصادف های ناگواری را موجب می شود.
‘سید محمد جوادی’ با تاکید بر سرعت بخشی به ساماندهی کویر مرنجاب اضافه کرد: دستور جلوگیری از ورود خودروهای ۲ دیفرانسیل به این منطقه به دلیل ایجاد تخریب های گسترده بود که در صورت ساماندهی شاهد بسیاری از این مسائل نخواهیم بود.
وی بیان کرد: محیط زیست و فرهنگ دغدغه اصلی مسئولان و مردم در مورد این منطقه است که دستگاه های ذی ربط باید با هماهنگی و برنامه ریزی در این زمینه ها وارد عمل شوند.
مرنجاب در نزدیکی آران و بیدگل با برخورداری از اعتدال نسبی هوا و گوناگونی جاذبه های طبیعی و گردشگری، یکی از زیباترین نقاط کویری کشور محسوب می شود و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی را میزبانی می کند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ساماندهی مرنجاب


آران و بیدگل