اخبار گردشگری

رتبه دوم میزان گردش مالی نمایشگاه صنایع دستی زنجان در کشور

یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالاترین میزان مشارکت هنرمندان پس از نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران نیز از آن نمایشگاه صنایع دستی استان زنجان است و این ویژگی ها در مجموع موجب شده است تا وجه تمایزی بین نمایشگاه صنایع دستی زنجان با سایر استان ها به وجود بیاید.
وی ادامه داد: اشتیاق صنعتگران صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی زنجان به گونه ای است که بلافاصله پس از اتمام نمایشگاه امسال، درخواست های کتبی خود را برای حضور در نمایشگاه سال آینده نیز ارائه داده اند.
به گزارش ایرنا شهریور امسال نمایشگاه صنایع دستی با ۱۲۵ غرفه از همه استان های کشور همزمان با دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در محل مجموعه تفریحی، فرهنگی گاوازنگ زنجان برگزار شد.
گفتنی است در زمان حاضر بالغ بر ۴۵ هزار نفر در استان زنجان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که تا کنون فعالیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان ثبت و شناسنامه دار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر یکهزار نفر در این استان در صنعت مسگری مشغول فعالیت هستند، افزود: از این تعداد ۶۰۰ نفر به طور مستقیم در حوزه تولید ظروف مسی اشتغال دارند.
یحیی رحمتی ادامه داد: سال ۸۹، شمار شاغلان در زمینه تولید ظروف مسی در استان زنجان ۱۸ نفر بود ولی اکنون با حمایت و رونق، شمار شاغلان در این بخش به ۶۰۰ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه زنجان در زمینه میزان و حجم تولید صنایع دستی فلزی ازجمله مسگری، چاقو سازی و ملیله کاری، رتبه نخست کشور را دارد، اظهار کرد: در سال جاری در حوزه هنرهای سنتی، ایجاد بیش از ۷۰۰ شغل در استان پیش بینی شده است.
گفتنی است بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان زنجان در حوزه صنایع فلزی همچون مسگری و چاقو سازی است.
چاروق دوزی، گلیم بافی و ملیله کاری نیز از دیگر رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی در استان زنجان است.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


صنایع دستی


گردش مالی