اخبار گردشگری

احداث موزه مشگین شهر نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش ایرنا ، کریم حاجی زاده روز چهارشنبه در بازدید از روند احداث موزه مشگین شهر افزود: این موزه در کنار بقعه شیخ حیدر مشگین شهر در حال ساخت است.
او اظهار کرد: به دلیل وجود آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی متعدد در شهرستان مشگین شهر، این موزه می تواند مکان مناسبی برای نمایش آثار فراهم کند.
وی گفت: با وجود اهمیت احداث این موزه، با کمبود اعتباری مواجه هستیم و انتظار می رود مطابق برنامه زمان بندی شده، اعتبار مناسب اختصاص یابد.
حاجی زاده با بیان اینکه زمان تکمیل این پروژه منوط به میزان اعتبار اختصاصی آن است، افزود: در صورتی که اعتبار مناسب اختصاص یابد، می توان در کوتاه مدت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کرد.
او با اشاره به اینکه هشت موزه باستان شناسی در استان دایر است، ادامه داد: موزه ها به مانند مخازن فرهنگی اقوام هستند و می توانند زمینه ماندگاری مواریث تاریخی و فرهنگی و انتقال آن به نسل های دیگر را فراهم کنند.
اردبیل به دلیل پیشنیه تاریخی دارای آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی است.
تعداد موزه های استان اردبیل ۱۳ مورد و تعداد موزه های زیرپوشش سازمان میراث فرهنگی نیز هشت مورد است که از این تعداد موزه شهر خلخال بدلیل تعمیرات و تامین تجهیزات فعلا تعطیل است.
موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اردبیل


موزه