اخبار گردشگری

افتتاح نخستین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی) در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به ایرنا گفت: هنر تاپ استری در واقع بافته های پود نمای ساده بافی است که نقوش آن با روش بافت آزاد ایجاد می شود و پود کاملاً روی تار را می پوشاند و نقش را می سازد .
محمود باقری افزود: در واقع می توان این بافته ها را آویزه تزیینی نیز نامید.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه تلفیقی از هنر و خلاقیت است ،تصریح کرد: آثار موجود در نمایشگاه گلیم تابلوهایی است که طبیعت استان را به معرض نمایش گذاشته است.
وی گفت: در این نمایشگاه ۳۵ اثر وجود دارد که علاقه مندان می تواند تا اخر آبان ماه همه روزه از این نمایشگاه واقع در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بازدید کنند.
باقری تاکید کرد که این نمایشگاه با هدف احیای هنر تاپ استری در استان افتتاح شده است .
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان تلاش می کند با حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی استعداد های آنان را شکوفا کند.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم کاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال هر چه بیشتر و افزایش روزافزون تولید انواع محصولات صنایع دستی در استان با استفاده بهینه تر از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این زمینه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث کیفیت انواع محصولات صنایع دستی استان از اهمیت ویژه ای برای مسئولان این اداره کل برخوردار است.
باقری عنوان کرد: بهبود و افزایش کیفیت انواع محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زمینه فروش بهتر و آسان تر آنها را فراهم می کند.
۳۵ اثر موجود در این نمایشگاه ساخته هنرمند هم استانی سرکارخانم فریده اسماعیلی است.
خبرنگار و انتشار : مسعود علیزاده
۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه تاپ استری


میراث فرهنگی


یاسوج