اخبار ویژه, اماکن دیدنی ایران, تور داخلی, رپرتاژ خبری

سفر به جزیره شگفت انگیز قشم

توریسم و گردشگری

سفر به جزیره شگفت انگیز قشم

قشم پر از داستان‌های عجیب بومی است که شنیدن آن می‌تواند برای همه جالب باشد. داستان‌هایی از رشادت‌های بومی‌ها وقتی پرتغالی‌ها به خاکشان تجاوز کرده بودند و یا حتی بسیار قبل‌تر از آن افسانه‌هایی از قهرمانی‌ها و از درد و رنج‌هایی که بر این خاک تحمیل شده است، این منطقه را رمزآلود کرده است.

جدا از آن قشم و جزایر اطراف آن از بکرترین مناطق ایران هستند که می‌توان اوقاتی آرام و دور از دغدغه‌های شهری را در آنها سپری کرد. همچنین این جزیره پر است از جاذبه‌های دیدنی تاریخی که روایت‌گر تاریخ این مرز و بوم است و مهم‌تر از همه وجود دریای نیلگون خلیج فارس که منبعی برای آرامش است. این جزیره به خاطر وجود این دلایل است که همیشه مورد توجه علاقمندان به ایرانگردی قرار می‌گیرد.

جزیره زیبای  قشم  که بزرگ‌ترین جزیره ایران و حتی خلیج فارس محسوب می‌شود؛ یکی از دیدنی‌ترین مناطق ایران و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر است. این جزیره اگرچه جزء مناطق محروم ایران محسوب می‌شود اما به خاطر آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی‌اش، آداب و رسوم و فرهنـگ خاص مردمش، ارزان بودن کالا و مهم‌تر از همه دریای نیلگون خلیج فارس طرفداران زیادی دارد. اگر قشم را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید در کنار آن می‌توانید به مناطق بکری مانند جزایر هرمز، هنگام و لارک نیز سر بزنید و سفری شگفت‌انگیز به جزیره قشم و مناطق اطراف آن را تجربه کنید.

توریسم و گردشگری

نکته اصلی در مورد سفر به قشم، جاذبه‌های طبیعی حیرت‌آوری هستند که گـردشگران حرفه‌ای‌تر را مجاب می‌کند تا سالی ۱ بار تـور قشم را تجربه کنند. بسیاری از این جاذبه‌های طبیعی که در ایران یگانه‌اند، به شهرت جهانی دست یافته‌اند و همین موضوع سبب حضور گـردشگران خارجی زیادی در جزیره عجایب هفت‌گانه می‌شود. اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ مراکز خرید بزرگ قشم، یکی دیگر از ارکان اصلی جذب گـردشگر به این جزیره هستند. آزاد بودن جزیره از عوارض گمرکی واردات، موجب ارزان‌بودن عجیب و غریب کالاها شده است. به همین دلیل است که ایرانیان زیادی تجربه خرید از قشم را داشته‌اند و گزینه اول برای خرید در جنوب کشور، این جزیره است. در واقع می‌توان گفت بسیاری از کسانی که به این جزیره سفر می‌کنند سفرشان تجاری است و برای خرید کالا قشم را انتخاب کرده‌اند.

می‌توان با یک حساب سرانگشتی دریافت که سفر به قشم، جزو ارزان‌ترین سفرها به جنوب کشور محسوب می‌شود؛ حال آنکه بیشترین جذابیت‌های جنوب کشور مربوط به همین جزیره است! با توجه به پایین بودن هزینه اقامت در قشم، قیمت تـورها هم تا حد زیادی کاهش می‌یابد. ارزان بودن تـورهای قشم و همچنین زیبایی‌های این جزیره بسیاری از مردم را متقاعد می‌کند تا تعطیلاتشان را به قشم سفر کنند. بهترین زمان برای این سفر را می‌توان تعطیلات عید نوروز دانست. زیرا هوای جزیره در اوایل بهار بسیار مطبوع می‌باشد.

توریسم و گردشگری

برای زمان‌های شلوغ سال مانند تعطیلات نوروز، بهتر است که از مدتی قبل از تاریخ سفر، نسبت به رزرو تـور مورد‌ نظرتان اقدام کنید؛ اگر تصمیم دارید در تـور قشم نوروز ۹۷ ثبت‌نام کنید یک ماه قبل اقدام کنید تا بتوانید همان تـوری را رزرو کنید که با شرایط شما مطابقت دارد.

با این وجود اگر به‌دنبال سفری ارزان‌تر هستید؛ باید توجه داشته باشید که جزیره قشم منطقه‌ای با رطوبت بالاست، متوسط دما ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و گرم‌ترین زمان در این جزیره را می‌توان از اواسط تیر تا اواسط شهریور دانست. بنابراین  در این زمان به علت گرمای هوا مسافران کمتری به جزیره سفر می‌کنند و بنابراین اگر با مساله گرمای هوا مشکلی ندارید سفر به قشم در این زمان می‌تواند برای شما بسیار مقرون به صرفه باشد. اگر چه در ماه‌های دیگر سال هم اگر سریع اقدام کنید می‌توانید با تـورهای لحظه آخری قشم سفر ارزان‌تری داشته باشید.