اقامتگاه, اماکن دیدنی ایران, رپرتاژ خبری

مشهد، مقصدی محبوب برای سفرهای نوروزی

توریسم و گردشگری

مشهد، مقصدی محبوب برای سفرهای نوروزی

شهر مشهد همیشه یکی از اولویت‌های ایرانیان در انتخاب مقاصد سفر بوده است. تـورهای مشهد می‌توانند بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی باشند. زیرا این شهر علاوه بر اینکه از نعمت وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان بهره می‌برد در راستای پذیرایی از زائران امکانات رفاهی زیادی را فراهم کرده است. همچنین اقامتگاه‌های زیادی با قیمت‌های مختلف در مشهد وجود دارد که مسافران می‌توانند بر اساس بودجه و نیاز خود هر کدام از این‌ هتـل‌ها را انتخاب کنند. در اطراف شهر مشهد نیز تفریحگاه‌ها و روستاهای زیادی وجود دارد که طبیعت بکرش چشم هر بینده‌ای را خیره می‌کند. تمام این دلایل مشهد را به یک مقصد خوب برای سفر تبدیل کرده است.

برای بسیاری از مردم که در همه ایام سال گرفتار شغل، مدرسه فرزندان و… هستند؛ نوروز زمان خوبی برای سفر است. بنابراین هر چقدر به تعطیلات عید نوروز نزدیک می‌شویم برنامه‌ریزی‌ها برای سفر رفتن در این ایام جدی‌تر می‌شود و از آنجایی که مشهد یکی از تـوریست‌پذیرترین شهرهای ایران است و به خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع) محبوبیت زیادی در میان مسلمانان دارد. همیشه در راس این برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان ادعا کرد مشهد، محبوب‌ترین شهر برای سفر در نوروز است.

بسیاری از مسلمانان جهان به دنبال فرصتی مناسب هستند تا بتوانند از این شهر زیارتی بازدید کنند. بنابراین مشهد در تمام روزهای سال به خصوص در تعطیلات عید نوروز بسیار شلوغ است. سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر گـردشگر داخلی و خارجی از این شهر بازدید می‌کنند.

اوایل بهار را می‌توان بهترین فصل برای سفر به مشهد دانست زیرا در بهار هوای این شهر در بهترین حالت خود قرار دارد. جدا از این تعطیلات نوروز نیز زمان خوبی برای برنامه‌ریزی یک سفر چند روزه است.

همان‌طور که می‌دانید، بازار سفر به مشهد در تمام زمان‌های سال گرم است و همین موضوع سبب می‌شود که گـردشگران مجبور به رزرو تور مشهد شوند تا نگرانی از بابت رزرو هتـل و رزرو بلیط و… نداشته باشند. این تـورها در قیمت‌ها و با امکانات مختلف وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

توریسم و گردشگری

اما مشکل بسیاری از تـوریست‌ها با تـور مشهد قیمت آن است. بار اصلی قیمت تـور مشهد بر دوش پروازهای آن است؛ در اکثر روزهای تعطیل و روزهای پیش از تعطیلات، قیمت پرواز مشهد تا ۲ برابر افزایش می‌یابد و همین نکته باعث می‌شود که هزینه‌های تـور مشهد تا حد زیادی افزایش یابد. خوشبختانه در روزهای عادی و در ماه‌های سرد سال، قیمت پروازها و مراکز اقامتی مشهد متعادل می‌شود و تـور مشهد به گزینه مناسبی برای آن دسته از زائران علاقمند به سفر کم‌هزینه بدل می‌شود. با این حال، شاید انتخاب یک هتـل با فاصله بیشتری نسبت به حرم، و یا اقامت در سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها، هزینه‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهد.

توریسم و گردشگری

اما باید توجه داشت، تور مشهد نوروز ۹۷ قیمت بالاتری نسبت به تورهایی که در روزهای عادی برگزار می‌شوند؛ دارد. بنابراین اگر به دنبال سفر ارزان‌تری هستید و هیچ زمان دیگری را برای این سفر ندارید بهتر است از مدتی قبل از تعطیلات عید برای رزرو تـور اقدام کنید تا در طول تعطیلات نوروز سفری مطابق میل خود داشته باشید.