اخبار گردشگری

بیش از ۳۲۰ هزار گردشگر ایرانی طی امسال به جمهوری آذربایجان سفر کردند

به گزارش ایرنا به نقل از سایت رسمی این وزارت خانه در روز سه شنبه ، در مجموع طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی، دو میلیون و ۲۷۶ هزار ۶۰۴ نفر از اتباع خارجی از جمهوری آذربایجان دیدن کردند که ۷۲۷ هزار و ۵۷۷ نفر از روسیه ، ۴۳۹ هزار و ۳۰۵ نفر از گرجستان، ۳۲۰ هزار و ۹۰۴ از ایران، ۲۴۹ هزار و ۲۱۰ نفر از ترکیه، ۸۱ هزار و ۷۲۴ تن از امارات متحده عربی، ۵۴ هزار و ۲۴۲ نفر از عراق ، ۴۹ هزار و ۸۰۹ نفر از اوکراین ، ۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر از عربستان و نیز ۳۲۱ هزار و ۹۹۴ نفر از شهروندان دیگر کشورهای خارجی بودند .
بنا به این گزارش، شهروندان کشورهای خارجی بیشتر در ماه تابستانی جولای به جمهوری آذربایجان سفر کردند که تعداد آنها در این دوره ۳۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر بوده است.
بدین ترتیب در ۱۰ ماه سال جاری اتباع روسیه ، گرجستان ، ایران و ترکیه بیشتر از همه به جمهوری آذربایجان سفر کردند و سهم این کشورها در کل تعداد سفر شهروندان خارجی به جمهوری آذربایجان به ترتیب ۳۱٫۹ ، ۱۹٫۲ ، ۱۴ . ۱۰٫۹ درصد تشکیل داده است .
در ده ماه سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع یک میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۰۷ نفر از شهروندان خارجی به جمهوری آذربایجان سفر کردند و در سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۳۸۱ هزار و ۸۰۷ نفر تبعه خارجی ( ۲۰٫۱ درصد) بیشتربه جمهوری آذربایجان سفر کرده است .
آساق ** ۳۳۷** ۱۵۷۹*۱۱۴۴* مرضیه فاتحی* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*


فرهنگی


جمهوری آذربایجان


سفر اتباع خارجی


گردشگری