اخبار گردشگری

زمین‌ لرزه شب گذشته به آثار تاریخی استان کردستان آسیبی وارد نکرد

به گزارش روز دوشنبه از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، سید محسن علوی اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه شب گذشته (۲۱ آبان ماه) در استان‌های غربی کشور، کارشناسان برای بازدید از آثار و ابنیه تاریخی اعزام شدند که بر اساس گزارش‌های آنها هیچ آسیبی به این آثار وارد نشده است.
وی افزود: با توجه به نزدیکی استان کردستان با کانون زمین‌لرزه در استان کرمانشاه تصور ما بر این بود که احتمال دارد آسیبی به آثار و ابنیه تاریخی استان نیز وارد شود از این رو یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی کردستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ادامه داد: در همین راستا تعدادی از کارشناسان این اداره‌کل در شهرستان‌های مختلف استان برای بررسی و سرکشی به آثار و ابنیه تاریخی به مناطق مختلف اعزام شدند که بر اساس گزارش‌های ارسالی از سوی این کارشناسان، هیچ‌گونه آسیبی به آثار و ابنیه استان وارد نشده است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی ۴۵٫۹، عرض جغرافیایی ۳۴٫۸۴ و عمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، ۲۵ کیلومتری تازه آباد، ۳۷ کیلومتری باینگان، ۱۱۲ کیلومتری سنندج و ۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


زلزله۹۶


میراث فرهنگی


آثار تاریخی