اخبار گردشگری

بازدید ۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از کلیسای سنت استپانوس جلفا

مهدی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هر سال ۷۰۰ هزار خارجی از طریق مرز جلفا وارد آذربایجان شرقی و کشور می شوند، اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بلیط بازدید از کلیسای سنت استپانوس برای خارجی ها فروخته شد.
وی از مرمت تمامی ابنیه های تاریخی واقع در منطقه آزاد ارس با هزینه ۷۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته بر اساس نیاز سنجی طرح جامع گردشگری منطقه آزاد ارس تهیه شده است.
عباسی با بیان اینکه از بین ۴۸ منطقه نمونه گردشگری، ۸ منطقه به عنوان نمونه انتخاب شده که یکی هم منطقه آزاد ارس است، خاطر نشان کرد: در بین ۷ منطقه، تنها منطقه ای هستیم که طرح جامع گردشگری آن تدوین شده است.
وی، ثبت جهانی دو کلیسای منطقه را مزیتی برای جذب گردشگر دانست و گفت: کلیسای سنت استپانوس با قدمت ۱۱۰۰ سال به همراه کلیسای ننه مریم با قدمت بیش از ۱۴۰۰ سال و کلیسای چوپان با قدمت ۶۰۰ سال به عنوان نهمین اثر ایران در سال ۲۰۰۸ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این کلیساها، کلیسای گئورگ مقدس و هووانس مقدس نیز با قدمت بیش از ۶۰۰ سال در ضلع غربی منطقه آزاد ارس در محدوده منطقه حفاظت شده ‘مراکان’، آثار شاخص تاریخی این منطقه محسوب می شوند.
منطقه آزاد ارس در کنار ظرفیت های بالای اقتصادی در بخش های مختلف از جمله تولید و صادرات انواع کالاهای سبک و سنگین و محصولات کشاورزی و همچنین رونق تجارت در سال های اخیر، از ظرفیت های کم نظیری برای رونق اقتصاد گردشگری به واسطه وجود آثار تاریخی، طبیعت بکر و بسیار زیبا در حاشیه رود ارس به عنوان دومین رودخانه پرآب ایران برخوردار است.
منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت و فعالیت ۱۲۳ واحد تولیدی در آن، صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است که در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


منطقه آزاد ارس


بازدید کلیسا