اخبار گردشگری

استاندار اصفهان خواستار مشارکت شرکت های اتریشی در طرح های گردشگری این استان شد

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شنبه شب در دیدار با ‘ گوسن باور ‘ صدر اعظم پیشین اتریش و از فعالان اقتصادی این کشور گفت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان اصفهان است ودراین راستا به تامین زیرساخت های این صنعت نیاز دارد.
وی با اشاره به تجربیات اتریش در زمینه های هتل سازی و هتلداری افزود: اصفهان به عنوان یکی از شهرهای زیبای جهان با روند رو به رشد آمار سفر گردشگران خارجی به این شهر مواجه است و به همین دلیل به توسعه زیرساخت های این صنعت از جمله مراکز اقامتی، تفریحی و امکانات حمل و نقل و آموزش های مربوط به هتل داری نیاز دارد .
استاندار اصفهان اضافه کرد: از این رو شرکت های اتریشی می توانند در این خصوص همکاری خود را با بخش خصوصی اصفهان آغاز کنند.
وی با اشاره به اهمیت بازاریابی صنعت گردشگری افزود: شرکت های اتریشی می توانند با استقرار نمایندگان خود در ایران و اصفهان در زمینه بازاریابی و آموزش صنعت گردشگری با فعالان صنعت گردشگری اصفهان همکاری کنند.
مهر علیزاده با اشاره به فعالیت گسترده شرکت های اتریشی در زمینه صنعت ساختمان تصریح کرد: بخش عمده ای از مصالح مورد نیاز بخش ساختمان از جمله فولاد، سیمان و سنگ در اصفهان تولید و به خارج از کشور صادر می شود و شرکت های اتریشی می توانند در این زمینه با فعالان صنعت ساختمان اصفهان همکاری کنند.
‘ گوسن باور ‘ صدر اعظم پیشین اتریش و از فعالان اقتصادی این کشور نیز در این دیدار از همکاری شرکت های کشورش با فعالان اقتصادی اصفهان استقبال کرد و افزود: شرکت های اتریشی می توانند در زمینه صنعت توریسم و راه و شهرسازی از جمله ساخت هتل با اصفهان همکاری کنند.
وی با اشاره به صنعت گردشگری اتریش تصریح کرد: شرکت های اتریشی توانایی معرفی جاذبه های گردشگری اصفهان به مردم دور افتاده ترین نقاط جهان را دارند و می توانند در زمینه بازاریابی با فعالان بخش گردشگری اصفهان همکاری کنند.
گوسن باور همچنین افزود: شرکت های اتریشی در زمینه تامین نیازهای نرم افزاری صنعت گردشگری از تجربیات زیادی برخوردارند و می توانند در زمینه آموزش هتلداری و مدیریت رستوان با فعالان گردشگری اصفهان همکاری کنند.
گوسن باور صدر اعظم پیشین اتریش وازفعالان اقتصادی این کشورروزگذشته به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان وارد این شهر شد .
وی در این سفر با مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی این شهر دیدار و گفت گو کرد و زمینه های همکاری های اقتصادی با اصفهان را مورد بررسی قرار داد.
بر اساس آمارهای گمرک ایران، مبادلات ‏تجاری ۲ کشور از سال١٣٩٠ تا پایان ١٣٩٣ به دلیل این تحریم ها از ٨١٨ میلیون دلار به ٣١٢ میلیون ‏دلار کاهش یافت.
براساس این آمار از سال ١٣٩٠ تا چهار ماه منتهی به تیرماه ۱۳۹۴ حجم کل تجارت خارجی میان ‏ایران و اتریش، ٢ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار بود که ۹۸٫۲ درصد از آن به واردات ایران از اتریش مربوط می شد.
مهمترین اقلام صادراتی ایران به اتریش شامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی، غلات، میوه، سبزی، ‏داروهای گیاهی، فرش ‏دستباف، گلیم و قالیچه و مهمترین اقلام وارداتی ایران از اتریش شامل ماشین آلات صنعتی، برقی و رایانه ای، لوازم خانگی، دستگاه های ‏گیرنده و فرستنده، ریل، وسایل و تجهیزات راه آهن، مواد شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی است.
پرواز وین – اصفهان نیز شهریور سال گذشته برقرار شد.
۲۰۹۳ / ۶۰۲۲ خبرنگار: اصغر دواتگر – انتشار دهنده :عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


کشورهای خارجی


اتریش


اصفهان