اخبار گردشگری

گردشگری روستایی اقتصاد پیشوا را متحول می کند

به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی روز یکشنبه در جلسه مشترک بررسی وضعیت اشتغال و گردشگری روستاهای پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بسیاری از روستاهای شهرستان پیشوا، از زیرساخت ها و قابلیت گردشگری بی نظیری برخوردار هستند که با برنامه‌ریزی مناسب و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بازسازی خانه‌های قدیمی، می توان زمینه حضور و اقامت گردشگران را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: اکثر روستاهای شهرستان ورامین از میزبانی بقاع متبرک امامزادگان، با معماری بی نظیر برخوردارند و گردشگران معروف از آن بازدید کرده اند.
فرماندار پیشوا گفت: ایجاد زمینه مناسب برای عرضه تولیدات روستایی در قالب بازارهای محلی می‌تواند علاوه بر شکوفایی صنعت گردشگری، زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای ساکنان روستاها فراهم کند.
وی افزود: توسعه صنعت بوم گردی و گردشگری روستایی در بسیاری از مناطق در حال رونق و توسعه است و دهیاران باید از این فرصت برای ارائه و معرفی قابلیت‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری روستاهای پیشوا استفاده کنند.
محمدی بیان داشت: فعالیت‌های عمرانی بسیار گسترده‌ای در سطح روستاها صورت گرفته است که اگر نتوانیم هم‌راستا با این اقدامات، تولید و اقتصاد روستاها را پیش ببریم، شاهد افزایش مهاجرت به شهرها و کاهش جمعیت روستایی خواهیم بود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شغل بیشتر روستاییان پیشوا، کشاورزی و دامپروری است، دهیاران و شوراهای اسلامی که متولی امور روستاها هستند باید در بحث فرآوری این محصولات نیز ورود پیدا کنند تا رونق هرچه بیشتر بخش‌های زراعی و دامی را در این منطقه شاهد باشیم.
فرماندار شهرستان پیشوا به ارائه وام‌های روستایی با نرخ پایین اشاره کرد و افزود: همه تنگناهایی که در دریافت تسهیلات بانکی وجود دارد ازجمله تأمین وثیقه، در وام‌های اشتغال روستایی مرتفع شده‌اند و این ظرفیت، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی و در نتیجه توسعه اقتصادی روستاها است.
وی تأکید کرد: دهیاران تنها متولی مسائل عمرانی روستاها نیستند بلکه باید به تمامی کارها و امور مردم روستا از جمله مباحث اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و نظایر آن ورود کنند که ایفای درست این نقش‌ها، نیازمند آموزش و صرف وقت است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


بوم گردی


روستا


ورامین