اخبار گردشگری

۲۸ میلیارد ریال در حوزه گردشگری خراسان شمالی جذب شد

مینا هاشمی مرغزار یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این استان هم اکنون ۵۷۹ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که علاوه این ۱۲۰۰ اثر هم شناسایی شده است.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره ها برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های این استان و توسعه صنعت گردشگری اشاره و تصریح کرد: ما باید درخراسان شمالی به جزء آثار تاریخی، دیگر قابلیت ها مانند محصولات زعفران، انگور، گردو، عسل و … را معرفی کنیم تا بتوانیم در صنعت گردشگری این استان رشد و توسعه را شاهد باشیم.
وی عنوان کرد: بسیاری از مردم با وجود این محصولات در استان آشنایی ندارند، برای مثال در جشنواره زعفران در فاروج هنوز عده ای از سطح زیر کشت این محصول که بیشتر از سطح زیر کشت در خراسان رضوی است، اطلاعی نداشتند.
هاشمی مرغزار گفت: رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خراسان شمالی این است که با اجرای جشنواره در زمینه های مختلف، قابلیت ها و توانمندی های استان را به دیگران معرفی کند تا در جذب گردشگر و توریست موثر باشد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز در راستای معرفی پتانسیل های خراسان شمالی جشنواره و برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار شده است که در معرفی استان و افزایش سطح درآمد مردم هم بسیار موثر بود.
وی جشنواره های عسل در روستای رویین اسفراین، زعفران در فاروج، گردو در فیروزه، غذاهای سنتی و بازی های محلی روستای زوعلیا در مانه و سملقان، سفره ایرانی در حسینیه جاجرمی ها را از جمله جشنواره هایی عنوان کرد که طی امسال برگزار شده اند.
هاشمی مرغزار با تاکید بر اثرات برگزاری جشنواره ها در معرفی و توسعه صنعت گردشگری و ارتقاء سطح اقتصاد استان اظهارکرد: برای مثال در جشنواره عسل ۶۰۰ میلیون ریال فروش عسل و صنایع دستی داشتیم وبرای محصول زعفران نیز شرکت های خارجی با انعقاد قرارداد، وارد کار شده اند.
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خراسان شمالی برنامه های متنوعی را تا پایان سال در نظر گرفته اما به علت کمبود اعتبار هنوز اقدامی انجام نشده است.
هاشمی مرغزار با تاکید بر اینکه باید در سطح کلان، به جشنواره ها توجه خاصی داشته باشندگفت: در کشورهای پیشرفته در سطح دنیا روزی وجود ندارد که جشنواره گردشگری برگزار نشود، برگزاری جشنواره، تفریحی برای مردم است که هزینه ای در بر ندارد، هدف از گردشگری شاد بودن هم هست.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


جشنواره


گردشگری


خراسان شمالی