اخبار گردشگری

کتاب بیابان لوت به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، کتاب بیابان لوت با عنوان «بیابان لوت اولین اثر طبیعی ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو» توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی و پایگاه میراث جهانی بیابان لوت شهرستان نهبندان، روستای دهلسم به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.
معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی گفت: بیابان لوت، پدیده شگفت انگیز طبیعی جهانی ایران است؛ به همین دلیل قبل از ثبت بیابان لوت پژوهش های گسترده ای در خصوص موقعیت و ویژگی های جغرافیایی، چشم انداز تاریخی ـ باستانی بیابان لوت، معیارهای جهانی، پوشش گیاهی و جانوری بیابان لوت توسط پژوهشگران صورت گرفت.
علی شریعتی منش افزود: هم اکنون با توجه به ثبت جهانی بیابان لوت، تلاش های صورت گرفته پژوهشگران و افزایش بازدید گردشگران داخلی و خارجی تلاش کردیم این کتاب را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده و در اختیار بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بگذاریم.
آنطور که معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی می گوید: در کتاب بیابان لوت نه تنها به چشم اندازهای فرهنگی و تاریخی بیابان پرداخته شده که به فعالیت پایگاه های مستقر در بیابان و فعالیت های جوامع محلی با تاکید بر پایداری و حفاظت از منطقه نیز اشاره شده است.
بیابان لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو در سال ۱۳۹۵ ثبت شد.
مساحت عرصه بیابان لوت حدود ۲۳ هزار کیلومتر مربع و حریم حفاظتی آن حدود ۱۸ هزار کیلومتر مربع است که شامل ریگ یلان (تپه های ماسه ای)، کلوت ها (یاردانگ ها)، نبکاها، رودخانه شور، گندم بریان، هامادا (دشت ریگی) است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بیابان لوت


کتاب انگلیسی لوت