اخبار گردشگری

گشت شبانه نظارت بر آثار تاریخی سرعین انجام می شود

جهانگیر شهبازی روز شنبه افزود: گشت شبانه با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان سرعین انجام می شود.
او گفت: گشت های نظارت و بازرسی با هدف صیانت از آثار تاریخی شهرستان و از تمامی آثار و ابنیه تاریخی انجام می شود.
شهبازی آثار تاریخی هر منطقه را بیانگر هویت و فرهنگ مرز و بوم آن دانست و اظهار کرد: با هدف انجام گشت های بازرسی هماهنگی های لازم با دهیاران و بسیجیان شهرستان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، او با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی با کارکنان نیروی انتظامی شهرستان، دادستانی و میراث فرهنگی برقرار شده افزود: نظارت و بازرسی شبانه با قوت در حال اجرا است.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین با تاکید به اینکه این شهرستان آثار تاریخی متعددی دارد، اضافه کرد: اجازه غارت و دست درازی به آثار و ابنیه تاریخی به احدی داده نخواهد شد.
شهبازی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه اقدام مشکوک در این زمینه مراتب را به شماره تلفن ۰۴۵۳۲۲۲۳۸۱۵ میراث فرهنگی شهرستان سرعین و یا شماره پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
سرعین در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
تپه باستانی آناهیتا ، غارهای تاریخی روستای کنزق ، روستای ییلاقی بیله ‌درق ، دهکده صخره‌ ای ویند کلخوران ، امامزاده عبدالله آتشگاه و سید ابوالقاسم ، آتشکده آذر فریق آتشگاه ، دربند ورگه ‌سران و منطقه گردشگری بیله‌ درق از جمله آثار تاریخی و دیدنی شهر سرعین به عنوان شهر چشمه‌ های بهشتی است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


سرعین


گشت شبانه