اخبار گردشگری

کاوش های باستانشناسی در دشت جیرفت از سرگرفته خواهد شد

رییس دانشگاه جیرفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در این دیدار برنامه ریزی برای امضای تفاهم نامه همکاری بین این ۲ مجموعه در زمینه کاوش های باستانشناسی دشت جیرفت انجام شد .
شاپور کوهستانی افزود: انعقاد این تفاهم نامه مهم موجب رونق کاوش های باستان شناسی در دشت جیرفت می شود.
وی باتوجه به از سر گیری کاوش ها باستانشناسی پیش از تاریخ در دشت جیرفت پس از یک دهه خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در راستای همکاری های بیش ازپیش در این زمینه امضا خواهد شد.
کوهستانی به پتانسیل های حوزه هلیل رود بویژه شهرستان جیرفت در زمینه باستانشناسی اشاره کرد وافزود: دانشگاه جیرفت در این زمینه توانسته با ایجاد رشته باستانشناسی در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین جذب اعضای هیات علمی توانمندبستری مناسب برای مطالعه تمدن باستانی منطقه فراهم کند.
رییس دانشگاه جیرفت گفت: دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران در آذر ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش سه روزه آخرین دستاورد های باستانشناسی منطقه جنوب شرق ایران با حضور اساتید و پژوهشگران ممتاز داخلی و خارجی از دانشگاه های هاروارد و پنسیلوانیای آمریکا، دانشگاه دورهام انگلیس، دانشگاه لیون فرانسه، توبینگن و فرانکفورت آلمان، ناپل و پادوای ایتالیا ارایه می شود.
وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مقاله به این همایش رسیده که پس از فرایند داوری، مقالات برتر جهت ارائه در همایش انتخاب می گردد.
دانشگاه جیرفت با زیر بنایی حدود ۲۰۰ هزار متر مربع در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار در کیلومترهشت جاده جیرفت- بندرعباس واقع شده است.
درحال حاضر بیش از چهار هزار نفر دانشجو در ۳۴ رشته وگرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۲۶ گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل می باشند.
شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی*
۷۴۵۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


کاوش


قراداد همکاری


باستان شناسی