اخبار گردشگری

سرعت احیاء بناهای تاریخی در گرو ورود بخش خصوصی است

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از صندوق احیای بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی، شهاب الدین بی مقدار اظهار کرد: ورود بخش خصوص به احیای بناهای تاریخی می تواند روند احیای این بناها را سرعت بخشد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرمت و احیای بناهای تاریخی و تبدیل این اماکن به مجموعه های ارائه دهنده خدمات گردشگری منطبق با حفظ شأن بنا، تجربه موفقی است که باید با سرعت بیشتری در کشور دنبال شود.
وی با اشاره به کمک شایان توجه صندوق احیای بناهای تاریخی به توسعه زیر ساخت های گردشگری، تصریح کرد: با احیای بناهای تاریخی زیر ساخت های گردشگری به عنوان عامل توسعه اقتصادی گسترش می یابد و با افزایش تعداد واگذاری های صندوق احیا، بناهای بیشتری مرمت می شوند و این جاذبه های گردشگری که عامل پیوند اقتصاد و فرهنگ هستند، گسترش خواهند یافت.
وی با اشاره به نمونه های موفق ورود بناهای تاریخی به چرخه بهره وری در تبریز، افزود: در رویداد تبریز ۲۰۱۸ افزایش ظرفیت بی بدیل بناهای تاریخی این شهر یکی از نقاط قوت محسوب می شوند.
بی مقدار با اشاره به لزوم برگزاری هر چه با شکوه تر رویداد فرهنگی تبریز ۲۰۱۸، ادامه داد: همه مردم و علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم باید در برپایی شایسته این رویداد فرهنگی کمک کنند چرا که انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصت بی بدیلی رابرای کشور به همراه داشته است.
فرانگ**۳۰۷۹**۱۸۲۳ دریافت: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صندوق احیا


بخش خصوصی