اخبار گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی: برای ایجاد موزه با شهرداری ها همکاری می کنیم

مرتضی آبدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از شهرستان ها از ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی زیادی برخوردار هستند، افزود: در این شهرها با شهرداری ها برای ایجاد موزه همکاری می کنیم.
وی با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ بزرگترین ظرفیت برای بالا بردن روابط فرهنگی و هنری بین جوامع است، اظهار کرد: برای ۲۰۱۸ پنج مسیر گردشگری در استان تعریف شده و شهرستان ها می توانند از این موقعیت نهایت استفاده را ببرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سرانه اقامت برای هر گردشگری در استان یک روز است، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود این مدت به چهار شبانه روز افزایش یابد.
آبدار ادامه داد: در استان هفت هزار و ۴۰۰ تخت وجود دارد که تلاش می شود برای تبریز ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۳ هزار تخت افزایش یابد.
وی از حمایت قاطع این اداره کل از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: آماده هستیم روستاهای هدف گردشگری در شهرستان ها را به توجه به ظرفیت های شهرستانی افزایش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رویکرد جدید اقتصاد کشور را توجه به صنعت گردشگری عنوان و اظهار کرد: توجه به ایجاد فرهنگ گردشگری و ترویج آن در استان لازم و ضروری است.
آبدار با اشاره به ضرورت اصلاح تابلوهای راهنمایی گردشگری در استان افزود: با همکاری شهرداری ها با این اداره کل راهنمایان گردشگری شهرداری ها آموزش می بینند.
وی از ایجاد سامانه جامع گردشگری در استان و برگزاری همایش بین المللی از خاقانی تا شهریار در استان خبر داد و گفت: ساماندهی و ایجاد مجتمع های بین راهی، ایجاد کمپین های گردشگری، نورپردازی پارک ها و ساماندهی شهرها در جذب گردشگر مهم بوده و باید در این زمینه فعالیت کرد.
شهرستان بستان آباد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری تبریز واقع شده و آبگرم معدنی و روستای خشکناب زادگاه پدری استاد شهریار و پیست اسکی سهند از بزرگترین ظرفیت ها در حوزه گردشگری است.
این شهرستان بیش از ۶۰۰ اثر تاریخی را به خود اختصاص داده که شهر تاریخی اوجان نیز از آثار تاریخی و برجسه این شهرستان می باشد.
خبرنگار: علی کبیر** تنظیم: پرویز بابائی** انتشار: عزیزی راد
۷۲۳۹/۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ایجاد موزه


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی