اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

افزایش ۱۲ درصدی بازدید از اماکن فرهنگی فارس/گردشگران فرانسوی و آلمانی در صدر

مصیب امیری روز چهارشنبه در این زمینه به ایرنا گفت: ‌از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۲۸ نفر از اماکن تاریخی – فرهنگی استان فارس بازدید کردند.
وی ادامه داد:‌ آمارها نشان می دهد آمار بازدید گردشگران خارجی در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی دارد و ۳۲۲ هزار و ۹۲۸ نفر گردشگر خارجی امسال از جاذبه های تاریخی- فرهنگی تحت پوشش این اداره کل دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت:‌ بنا بر آمار موجود، گردشگران کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا در صدر قرار دارند.
به گفته وی، مجموعه تاریخی فرهنگی حافظ با تعداد با یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۸۶ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با تعداد ۷۵۲ هزار و۱۷۰ نفر، مجموعه تاریخی فرهنگی سعدی با ۷۳۶ هزار و ۳۰۱نفر، بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده اند.
خواجه حافظ شیرازی معروف به لسان‌الغیب، شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان است و آرامگاه او و دیگر شاعر بزرگ ایران ابو محمد مصلح الدین بن عبدالله، نامور به سعدی شیرازی و مشرف الدین در شیراز واقع است.
تخت‌جمشید یا پارسه نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. این مکان تاریخی که در محدوده شهرستان مرودشت استان فارس قرار دارد، از سال ۱۹۷۹ در میراث‌جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
آرامگاه حافظ، تخت جمشید و آرامگاه سعدی همواره از مراکز پرجاذبه برای گردشگران در سفر به استان فارس محسوب می شوند.
۱۸۷۶/ ۲۰۲۷
خبرنگار: ‌غلامرضا مالک زاده ** انتشار دهنده:‌ سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


فارس