اخبار گردشگری

انعقاد اولین قرارداد سرمایه گذاری به روش bot در حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد

قرارداد B.O.T به مفهوم ساخت، بهره برداری و انتقال ( واگذاری ) طرح ها به بخش خصوصی است.
محمود باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از طرح های دولت در قالب قرار داد (bot) به بخش خصوصی با هدف اشتغال زایی و سرمایه گذاری واگذار می شود.
عضو کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری در کهگیلویه بویراحمد با اشاره به سیاست‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه ایجاد اشتغال، اظهار داشت: ۱۵ پروژه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قرارداد BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال) به بخش خصوصی با هدف رونق اشتغال واگذار می‌شود.
وی گفت : با درج اگهی فراخوان برای واگذاری پروژه های حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد ، اردوگاه تفریحی تنگ گنجه ای یاسوج از طریق قرار داد bot به بخش خصوصی واگذار شد.
وی به میزان اعتبار لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح اشاره نکرد.
تنگ گنجه‌ای در ۱۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد.این مکان تفریحی منطقه ای خوش آب و هوا با رودخانه ای زلال و پوشیده از جنگل است که از دل کوه‌های دنا می‌جوشد و نوازشگر چشمان گردشگران در بهار و تابستان است.
باقری با بیان اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استقبال می کنیم ،گفت: اردوگاه تفریحی باغ فردوس گچساران و اردوگاه تفریحی ابشار تنگ تامرادی در شهرستان بویراحمد نیز در حال واگذار ی از طریق قرارداد (BOT)به بخش خصوصی است.
دبیر کارگروه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد دیگرپروژه‌‌های قابل واگذاری از این طریق را سد شاه قاسم، تنگ مهریان، اردوگاه خهکلون، اردوگاه بیژن، منطقه کوه گل، اردوگاه چشمه بلقیس چرام، اردوگاه بی‌بی حکیمه، اردوگاه شراب گرو، اردوگاه دشتک دیل، اردوگاه پارک جنگلی، اردوگاه توت‌نده، اردوگاه تنگ ماغر، برم الوان و بندان سی‌سخت ذکر کرد.
وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود برای این پروژه‌های گردشگری را برای ارزیابی به کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری اداره ‌کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تحویل دهند.
گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با داشتن دو اقلیم سردسیری و گرمسیری و ده ها اثر طبیعی و تاریخی از قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برخوردار است.
این استان چهار فصل در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس در جنوب غربی ایران، نمایشگاهی از تنوع آب و هوایی، کوه، رود، جنگل، دشت، چشمه، آبشار و گل‌های دیدنی است.
کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و خوزستان قرار گرفته و به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور شناخته شده است.
وجود دو نوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است. در زمانی که گلهای بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوهها و دشتها را سفید پوش کرده و فاصله این دو آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.
اماکن بازمانده از دوران باستان و پس از اسلام نیز حکایت از تاریخ کهن این سرزمین دارد. قبرستان لما، پل پاتاوه، پل بریم، بلاد شاپور، چارطاقی خیرآباد و .. همه و همه این سرزمین را با تاریخ کهن ایران پیوند می‌زنند.
همچنین این استان یکی از اصلی ترین مکانهای زندگی عشایر ایران است که شیوه‌های زندگی جذاب آنها و تعامل زیبایشان با طبیعت یکی از زیباترین و کمیاب‌ترین جلوه‌های گردشگری ایران را رقم زده است.
این استان با ۷۱۳هزار نفر جمعیت ،یک درصد وسعت و جمعیت ایران در اختیار دارد.
خبرنگار و انتشار : مسعود علیزاده
۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


سرمایه گذاری B0T


یاسوج