اخبار گردشگری

برپایی کارگاه آشنایی با آثار تاریخی شهرستان های گناوه ودیلم

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این برنامه گفت: شمال استان بوشهر با قدمت و سابقه تاریخی که قبل و بعد از اسلام دارد از جایگاه بسیار بالایی برخوردار و دارای آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی دارد که بخشی از آنان ثبت شده اند.
ناصر امیرزاده افزود: سمن ها به عنوان بازوان و یاوران دستگاههای اجرایی بویژه میراث فرهنگی به شمار می رود که بدون هیچگونه چشمداشتی تاکنون توانستند با مطالبه گری و حساسیتی که به مناطق خود دارند، آنان را به مسئولان انتقال و درحل آنها اقدام های خوبی صورت گیرد.
وی گفت: مناطق شمالی استان بوشهر از قابلیت های خوب گردشگری از جمله سواحل منحصربه فرد برخوردار هستند که باید از این فرصت برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر واقعی که درآمدزایی به دنبال داشته باشد و حفظ محیط زیست آن استفاده بهینه و تلاش شود.
امیرزاده اضافه کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی دائمی باهدف کمک به صنایع بومی و دستی این شهرستان ازجمله گبه و حصیربافی در ساحل در برنامه های این مدیریت قرار دارد که درصورت مشخص شدن مکان آن احداث خواهد شد.
مدیرعامل انجمن مردم نهاد یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: این انجمن درطول سال برنامه های مهم با موضوع محیط زیست در سطح این شهرستان برگزار کرده و نتایج خوبی بدنبال داشته است.
حمید عشایری افزود: دراین نشست ظرفیت و آثارهای تاریخی و فرهنگی توسط کارشنایان میراث فرهنگی استان بوشهر معرفی تا ضمن بالابردن سطح علمی فعالان اجتماعی گناوه و دیلم نتایج و بازخوردی در حوزه گردشگری این مناطق داشته باشد.
وی یادآورشد: به شرکت کنندگان دراین دوره گواهی صادر خواهد شد.
دراین نشست کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتباط با آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان گناوه گزارشی ارایه دادند و مقررشد در شهرستان دیلم نظیر چنین نشستی به زودی برگزار شود.
شهرستان گناوه از بنادر قدیمی و تاریخی و قطب گردشگرپذیر استان بوشهر است.
۶۱۶۴/۶۰۴۳**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*


اجتماعی


کارگاه آموزشی


میراث فرهنگی


گناوه