اخبار گردشگری

برپایی ۶ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به مناسبت اربعین در ایلام

عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ نمایشگاه سراسری با حضور ۱۵ استان کشور در شهر ایلام و چهار نمایشگاه استانی نیز در شهرهای مهران، ایوان، دهلران و شباب برپا شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد نمایشگاه از امروز تا پایان آبانماه جاری دایر است، یادآور شد: انواع صنایع دستی و سوغات استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قم، مرکزی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه ها در معرض فروش قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: محصولات این نمایشگاه به مناسبت بازگشت زائران اربعین و در خروجی های استان برپا شد و محصولات آن با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد عرضه می شود.
شنبه زاده، برپایی سیاه چادر به منظور انجام فعالیت های عشایری مختص هر استان و پخت نان و غذاهای محلی را از برنامه های جنبی این نمایشگاه ها عنوان کرد
وی با بیان اینکه گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است، افزود: هشت هزار صنعتگر در این استان در ۳۳ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند که حدود نیمی از آنها به تولید گلیم نقش برجسته اشتغال دارند.
وی یادآور شد: گلیم ساده، جاجیم بافی، احرامی بافی، بافت سیاه چادر، پای پوش سنتی (گیوه بافی)، نمد مالی، معرق نمد، حصیربافی، چیغ یا چیت بافی، محرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم سازی و سرمه دوزی از دیگر رشته های صنایع دستی در این استان است.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۳۰۳۲/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


اربعین۹۶


نمایشگاه


مرز مهران