اخبار گردشگری

دانشگاه بوشهر جایزه بین المللی طراحی نو دربافت های میراث فرهنگی راکسب کرد

عبدالمجید مصلح روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ طرح از ایران جایزه سال حفاظت از میراث فرهنگی را از آن خود کردند که یکی از آنها به دانشگاه خلیج فارس بوشهر رسید.
وی یادآور شد: جایزه آسیا-پسیفیک برای حفاظت از میراث فرهنگی یونسکو ( سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) برای تشویق بخش خصوصی و به رسمیت شناختن نقش کلیدی آن در حفاظت از میراث فرهنگی منطقه در نظر گرفته شده است.
مصلح ادامه داد: هیات داوران این جشنواره که از ۹ متخصص بین المللی حفاظت از میراث فرهنگی تشکیل شده بود از ۹ تا ۱۱ اگوست ۲۰۱۷ تشکیل نشست داد و به ۴۳ طرح از ۶ کشور شامل ایران، استرالیا، هند، چین، نیوزیلند و سنگاپور در بخش های مختلف جوایز و نشان های افتخار اعطا کردند.
وی افزود: ساختمان جدید دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای چالش طراحی شهری، با راه حلی مبتنی بر زمینه، پاسخی فراهم آورده است که نشان دهنده درک درستی از گونه شناسی بومی در معماری است.
مصلح بیان کرد: این ساختمان که در لبه بافت تاریخی بوشهر بنا شده با مقیاس سازگار، نما و انتخاب مصالح مناسب پیوستگی ریخت شناسی لازم را با بافت شهری موجود حفظ کرده است.
وی یادآور شد: همچنین با چیدمان ساختمان پیرامون حیاط های مرکزی چشم نواز و استفاده از فناوری های مدیریت محیطی سنتی، این طرح محیطی دلپذیر را برای جامعه دانشگاهی آفریده است.
این طرح نو حضوری متمایز و در عین حال متواضع درکنار خانه تاریخی بهسازی شده ‘نوذری’ و سایر ساختمان های همسایه دارد و یک الگوی برجسته برای معماری معاصر فراهم کرده است.
۷۲۱۲/۶۰۴۳**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*


فرهنگی


دانشگاه خلیج فارس


جایزه طراحی نو


بافت های میراث فرهنگی