اخبار گردشگری

بازدید گردشگران خارجی از موزه های اردبیل افزایش یافت

کریم حاجی زاده روز سه شنبه افزود: در سه ماه اول سال جاری یک هزار و ۷۲۳ گردشگر خارجی و در سه ماه دوم امسال نیز یک هزار و ۴۹۵ گردشگر از موزه های اردبیل بازدید کردند.
او گفت: این آمار در مقایسه با بازدید گردشگران در سال گذشته رشد محسوسی را نشان می دهد که گویای علاقمندی گردشگران خارجی به آثار تاریخی و باستانی این استان است.
او اظهار کرد: رتبه نخست بازدید به گردشگران آلمانی اختصاص دارد و علاوه بر این از کشورهای چین، سوئد، فرانسه، آمریکا، استرالیا و حتی کشورهای آسیای شرقی نیز از موزه های اردبیل بازدید داشتند.
وی افزود: مجموع بازدید از موزه های استان نیز در سه ماه اول سال جاری ۴۹ هزار و ۱۳۱ نفر و در سه ماه دوم سال ۱۴۶ هزار و ۵۴۹ نفر به ثبت رسیده است.
او به اشاره به فعالیت هفت موزه میراثی در استان اردبیل افزود: حدود ۶۵ درصد از بازدیدها مربوط به مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.
او تاکید کرد: غیر از موزه های میراثی ، موزه شهرداری اردبیل، موزه مفاخر، موزه شهدا، موزه تاریخ علوم و موزه تاریخ طبیعی از دیگر موزه های دایر در استان است.
استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می باشد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی اردبیل می باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان شناسی ، صنایع دستی ، مردم شناسی ، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، موزه صارم السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه باستان شناسی خلخال است.
خبرنگار: گیتی اطلبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


بازدید


اردبیل