اخبار گردشگری

۶۵ میلیارد ریال برای افزایش زیرساخت‌های حرم بی بی حکیمه (س) نیاز است

فرزین بهمنی آزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای ساخت زائرسرا، مجتمع رفاهی خدماتی شامل هتل، رستوران و پارکینگ توقف خودرو به عنوان ابتدایی‌ترین نیازهای رفاهی زائران در این مکان مقدس است که به دلیل دوردست و سخت گذر بودن منطقه ضروری است.
وی اظهار کرد: آیینه کاری صحن اصلی حرم نیز از طرح‌های مورد نیاز برای جذب گردشگر است که ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
بهمنی آزاد تصریح کرد: اجرای طرح کاشی کاری مسجد حرم بی بی حکیمه (س) و ساخت محراب از برنامه‌های عمرانی در دست اجرا در حرم بی بی حکیمه (س) است که چهار ماه پیش شروع شده و تا یک ماهه آینده تکمیل و بهره برداری می‌شود.
بهمنی آزاد افزود: طرح جامع مطالعاتی توسعه حرم بی بی حکیمه که قبل از سال ۱۳۷۰ تدوین شده هم اکنون از سوی کارشناسان برای بروز شدن نیازمندی‌های عمرانی در حال بازنگری است.
وی گفت: عملیات طرح جامع احداث بقعه متبرکه بی بی حکیمه (ع) سال ۱۳۷۱ در فضایی به مساحت ۱۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع زیربنا شروع شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای بهسازی حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) هزینه شده است.
وی افزود: از این میزان اعتبار ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سه دهنه پل و ۱۰ میلیارد ریال برای کاشی کاری حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) هزینه شد.
وی بیان کرد: ساخت ساختمان داخلی صحن در ۲ طبقه با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع، ساخت صحن حرم و سه دهنه پل در کنار حرم برای اسکان زائران از مهم‌ترین بخش‌های اجرا شده در طرح جامع حرم حضرت بی بی حکیمه (س) است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) در ۸۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران سالانه میزبان بیش از یک میلیون زائر شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


زیرساخت های گردشگری مذهبی


حرم بی بی حکیمه (س)


گچساران