اخبار گردشگری

احکام ضدمهاجرتی ترامپ تأثیری بر حوزه گردشگری ایران نداشته است

به گزارش ایرنا، ‘ابراهیم پور فرج’ رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران که مدیریت چندین غرفه ایران را در این نمایشگاه برعهده دارد در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: آن‌هایی که به ایران علاقه‌مند هستند توجهی به اظهارات رئیس ‌جمهوری آمریکا ندارند. آن‌ها دنیا را سفر کرده و دوست دارند به ایران هم ‌سفر کنند. از این منظر احکام ضدمهاجرتی ترامپ برای این افراد محلی از اعراب ندارد.
وی اضافه کرد که روند گردشگری به ایران رو افزایش است و کمتر توریستی نسبت به پیامدهای سفر به ایران ابراز نگرانی ‌کرده است.
پور فرج، امنیت در ایران را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگران خارجی درگذشته عنوان کرد و گفت: اکثر افرادی که اکنون از سفر به ایران بازمی‌گردند عنوان می‌کنند که ایران با آنچه در ذهنشان تصور می‌کردند مغایرت دارد و گاهی این مساله منجر به تمدید دوره اقامتشان می‌شود.
‘ناهید جعفرزاده’ از شرکت توران زمین نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت که در پی توافق هسته‌ای ایران، استقبال از سفر به کشورمان افزایش چشم‌گیری داشته و شرکت‌هایی که سال‌ها مترصد ارائه تورهای مسافرتی به ایران بوده‌اند اکنون از کشورمان به‌عنوان یک مقصد گردشگری جدید نام می‌برند.
وی تأثیر احکام ضدمهاجرتی ترامپ بر صنعت گردشگری ایران را طی ۱۰ ماه گذشته کم‌اهمیت توصیف و عنوان کرد که این مساله، تنها افرادی را که مجبور سفر به آمریکا هستند هدف قرار می‌دهد.
«محمود کریمی» مدیرعامل شرکت جهان گردی «آیتو» نیز احکام ضدمهاجرتی ترامپ دارای پیامدهای منفی بر عرصه گردشگری آمریکا توصیف کرد و گفت که این مساله برای صنعت گردشگری ایران تأثیر چشم‌گیری نداشته است.
فعالان حوزه گردشگری کشورمان در این نمایشگاه همچنین بر حمایت نهادهای ذی ربط دولتی تأکید داشتند و این حمایت را در شرایطی که عرصه رقابت در حوزه گردشگری سخت و نفس‌گیر است، یادآور شدند.
ابراهیم پور فرج در این‌ باره گفت: نمایندگان بسیاری از کشورهای حاضر در این دوره و نمایشگاه‌های مشابه، از حمایت‌های ویژه دولت‌های خود بهره‌مند هستند و کمک‌های قابل‌توجهی در بخش پرداخت هزینه‌های مربوط به تبلیغات و اجاره غرفه‌ها دریافت می‌کنند.
وی گفت که مؤسسات بخش خصوصی ایران مجبور هستند هزینه‌های سنگین حضور در چنین نمایشگاه‌هایی را خودشان تقبل کنند و به همین دلیل نمی‌توانند به‌راحتی با شرکت‌های بزرگ در سطح بین‌المللی رقابت برابری داشته باشند.
سی و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ‘بازار سفرهای جهانی’ روز دوشنبه با حضور فعالان حوزه گردشگری جهان از جمله شماری از شرکت‌های گردشگری ایرانی و نیز مقامات دولتی و علاقه‌مندان به صنعت توریسم، در لندن گشایش یافت.
وظیفه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در این دوره را موسسه مسافرتی و گردشگری «ایران دوستان»، «ایران راستین»، «آذر گشت اسمان»، «درنا گشت» ،«پاسارگاد»، «کوله‌بار سفر»، «تور شقایق آبی آریا»، «پردیسان تور» ، «ارگ جدید»، «سبط تور»، «ارتباط گستر»، «توران زمین»، آژانس مسافرتی «ققنوس»، آژانس مسافرتی «سیروس صحرا» و شرکت جهان گردی «آیتو» بر عهده‌ دارند.
شمار زیادی از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری ایران در اولین روز از برگزاری این نمایشگاه، ضمن استقبال از غرفه‌های شرکت‌های گردشگری ایرانی، درخصوص ازسرگیری تعاملات توریستی ازجمله برگزاری تورهای مسافرتی و گردشگری به ایران ابراز تمایل کردند.
علاقه‌مندان به حوزه گردشگری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه این نمایشگاه سه‌روزه، از برداشته شدن تحریم‌ها پس از برجام و بازگشت ایران به مدار جامعه جهانی و فرهنگ، تاریخ و تمدن غنی کشورمان، از اصلی‌ترین عواملی ذکر می‌کنند که گردشگران خارجی را مجذوب سفر به ایران کرده است.
نمایشگاه بین‌المللی ‘بازار سفرهای جهانی’ همچنین روز دوشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن با اشاره به تأثیرات منفی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر صنعت گردشگری این کشور آمده است که اکثر فعالان گردشگری از تجارت با آمریکا دست کشیده‌اند.
این گزارش می‌افزاید که براساس نظرسنجی صورت گرفته ۴۰ درصد فعالان بین‌المللی صنعت توریسم، تمایل خود را برای توسعه روابط گردشگری با آمریکا به دلیل ریاست جمهوری ترامپ ازدست‌ داده و تنها ۱۵ درصد همچنان به توسعه روابط گردشگری با آمریکا تمایل دارند.
نمایشگاه بازار سفرهای جهانی به مدت دو روز دیگر ادامه خواهد داشت.
شبک**اروپام ** هـ ن **۱۳۹۲**انتشار : ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران


گردشگری


نمایشگاه بین‌المللی بازار سفرهای جهانی