اخبار گردشگری

تکمیل نما یشگاه دایمی صنایع دستی سمنان به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

حسین خواجه بیدختی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هدف از ساخت نمایشگاه صنایع دستی در سمنان توجه به بازار فروش این محصولات است که تاکنون برای راه اندازی آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی با تاکید بر این که برای افزایش رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی به احداث این نمایشگاه ها باید توجه شود، اظهارداشت : این طرح مهم اشتغال آفرین تاکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در چهار هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است و برای تکمیل این طرح مهم استانی باید سایر دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری با این اداره کل داشته باشند.
خواجه بیدختی ادامه داد : این طرح در راستای برنامه های اقتصادی مقاومتی در حال راه اندازی است و زمین ساخت آن تحت تملک دولت بوده که به این اداره کل واگذار شده است.
وی اضافه کرد : هنرمندانی خوش ذوقی برای ارایه صنایع دستی در استان سمنان فعالیت می کنند که باید با برنامه ریزی های دقیق و حمایت های همه جانبه از افول این آثار هنری در بین اقشار مردم استان جلوگیری کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد : ظرفیت صنایع دستی در استان منحصربه فرد است و مزیت های استان در تولید زیراندازها، نساجی سنتی و سفال و سرامیک در کشور صاحب سبک است.
سفال و سرامیک، گلیم، جاجیم، نازک‌کاری چوب، روزدوزی‌های سنتی، سنگ‌های نیمه قیمتی، قلمکار، نمد و سراجی سنتی از جمله صنایع دستی بومی استان سمنان است.
چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این بخش است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون ۷۱۸ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
۶۰۲۶/۷۳۳۹
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


صنایع دستی


سمنان