اخبار گردشگری

نکوداشت محمدرحیم صراف برگزار می شود

به ‌گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مراسم نکوداشت محمدرحیم صراف به پاس خدماتی که این باستان‌شناس سرشناس ایران در راه میهن و میراث‌فرهنگی و عرصه علم و فرهنگ انجام داده است، برگزار می‌شود.
همزمان با شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران در اسفند سال جاری از این باستان‌شناس قدردانی و از جشن‌نامه او رونمایی خواهد شد.
جشن‌نامه در بردارنده مقالات علمی به قلم پژوهشگران عرصه ایران‌شناسی با عنوان مفاخر میراث‌فرهنگی ایران است که جلد چهارم آن اسفند امسال منتشر می‌شود.
پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، از پژوهشگران برای همکاری در این مجموعه دعوت کرده تا مقاله‌های پژوهشی خود را در زمینه باستان‌شناسی، تاریخ و فرهنگ ایران تا ۳۰ دی ماه به نشانی ایمیل mirasmafakher@gmail.com ارسال کنند.

** نشست های تخصصی آموزش نگارگری در موزه فرشچیان برگزار می شود
موزه فرشچیان سعدآباد سلسله نشست ها و کارگاه های تخصصی آموزش نگارگری را برگزار می کند.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، نشست ها و کارگاه های نگارگری، گفت وگو، نقد و هم اندیشی در خصوص موضوعات گوناگون نگارگری و نیز آموزش و کارگاه عملی نگارگری را شامل می شود می شود.
اولین جلسه از سلسله نشست ها و کارگاه های تخصصی آموزش نگارگری موزه فرشچیان در روز شنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۰ تا ۱۳ در محل این موزه برگزار می شود که شامل کارگاه عملی رنگ کردن کاغذ، آهار زنی و مهره کشی و بستر سازی کاغذ به صورت سنتی برای کار نگارگری و تذهیب است.
این کارگاه ها رایگان، یکروزه و ویژه عموم علاقه مندان است و اولین جلسه آن درباره تذهیب و زرنگاری است.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** دریافت: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


باستان شناسی


میراث فرهنگی


پژوهشگاه میراث فرهنگی