اخبار گردشگری

میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد آماده حمایت از فعالان صنایع دستی است

به گزارش ایرنا، محمود باقری روز یکشنبه در آیین افتتاح ۲ کارگاه تولیدی صنایع دستی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این حمایت ها شامل صدور مجوزهای لازم، برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی کارگاه های تولیدی و پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز به متقاضیان خواهد بود.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم کاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال هر چه بیشتر و افزایش روزافزون تولید انواع محصولات صنایع دستی در استان با استفاده بهینه تر از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این زمینه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث کیفیت انواع محصولات صنایع دستی استان از اهمیت ویژه ای برای مسئولان این اداره کل برخوردار است.
باقری عنوان کرد: بهبود و افزایش کیفیت انواع محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زمینه فروش بهتر و آسان تر آنها را فراهم می کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد نیز گفت: این ۲ کارگاه تولیدی صنایع دستی شامل یک کارگاه گلیم بافی و یک کارگاه معرق کاری است.
محمد حسین زاده اظهار داشت: بخش خصوصی اقدام به ایجاد و راه اندازی این ۲ کارگاه تولیدی صنایع دستی کرده و میزان سرمایه گذاری هر کدام از آنها نیز حدود ۱۵۰ میلیون ریال است.
وی افزود: میزان اشتغالزایی این ۲ کارگاه تولیدی صنایع دستی ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵ نفر نیز به صورت غیرمستقیم است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: مهمترین هدف از افتتاح این ۲ کارگاه ایجاد اشتغال برای تولیدکنندگان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان و کمک به تحقق هر چه مطلوب تر شعار سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است.
حسین زاده عنوان کرد: ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ کارگاه تولیدی صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسیده است.
وی ابراز داشت: ۲ کارگاه آموزشی و تعدادی کارگاه تولیدی در حوزه صنایع دستی نیز تا هفته آینده در شهرستان بویراحمد افتتاح می شود.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج و با جمعیتی افزون بر ۲۹۹ هزار نفر یکی از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.
حدود سه هزار و ۴۰۰ هنرمند مرد و زن صنایع دستی در بویراحمد وجود دارد که از این تعداد سه هزار نفر به طور انفرادی و ۴۰۰ نفر نیز به صورت گروهی در ۵۸ کارگاه تولیدی صنایع دستی شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
۷۵۳۵/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


افتتاح کارگاه تولیدی


شهرستان بویراحمد