اخبار گردشگری

صادارت ۱۳ میلیون دلاری صنایع دستی تهران در ۶ ماهه نخست امسال

محمد انشایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: کالاهای نفیس صنایع دستی شامل شیشه های سنتی، زیور آلات، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم، منبت و معرق مبلمان، چرم و حجاری به کشورهای آلمان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، کویت، امارات و رومانی، آفریقای جنوبی، اتریش، اردن، ازبکستان و اسپانیا صادر شده است.
وی با بیان اینکه حجم صادرات امسال نسبت سال گذشته ۱۰درصد رشد خواهد داشت گفت: شش ماهه سال گذشته صادرات صنایع دستی تهران به خارج کشور حدود ۱۲ میلیون دلار بود که این رقم امسال به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسید.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به اعطای نشان اعتماد به ۹ فروشگاه عرضه محصولات صنایع دستی پایتخت اشاره کرد و افزود: طرح اعطای نشان اعتماد فروشگاه صنایع دستی در فاز نخست با همکاری مشترک اتحادیه فروشندگان و معاونت صنایع دستی این اداره کل در بازه زمانی سه ماهه از ۲۷ مجموعه انجام شد.
انشایی ادامه داد: در فاز دوم این طرح تا پایان سال ۵۰ فروشگاه صنایع دستی استان تهران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
به گفته وی ملاک ارزیابی در طرح اعطای نشان اعتماد را می توان عرضه کامل محصولات ایرانی، مشتری مداری، تنوع محصولات، نوع چیدمان، دیزاین داخلی، قیمت ارزان تر و صاحب نام بودن عنوان کرد که مراسم از این فروشگاهها هفته آینده(۲۰آبان ماه) در موزه آبگینه تهران برگزار می شود.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


انشایی