اخبار گردشگری

ترامپ مدعی شد: حمله موشکی یمن به عربستان کار ایران بوده است

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه ورودش به ژاپن در جریان یک سفر آسیایی، در ادعایی بی‌اساس مسئولیت شلیک موشک از یمن به ریاض را متوجه ایران دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عربستان سعودی روز شنبه از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک بر فراز ریاض خبر داد و اعلام کرد که این موشک از سمت یمن شلیک شده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر ۱۲ روزه‌اش به کشورهای آسیایی مسئولیت شلیک موشک از یمن به پایتخت عربستان سعودی را متوجه ایران کرد و گفت: از نظر من حمله(به عربستان) کار ایران بوده است اما سامانه ضد موشکی ما بر آن غلبه کرد.

 

ترامپ این سفر آسیایی خود را روز یک‌شنبه (۱۴ آبان‌ ماه) با ورود به توکیو، پایتخت ژاپن آغاز کرده است.

 

وی همچنین ساقط شدن موشک بالستیک بر فراز ریاض را نشان دهنده توانایی سامانه ضدموشکی آمریکایی فروخته‌شده به عربستان دانست و افزود: هیچ‌کس توانایی ساخت آنچه ما می‌سازیم را ندارد و ما اکنون این [سامانه] را در تمام جهان می‌فروشیم.

 

رسانه‌های حکومتی عربستان سعودی روز گذشته گزارش دادند که یک موشک بالستیک از سوی نیروهای حوثی در یمن به سوی ریاض شلیک شده که این موشک بالستیک در نزدیکی فرودگاه ملک خالد در نزدیکی ریاض، پایتخت عربستان رهگیری و ساقط شده است.

 

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ دخالت نظامی در یمن را آغاز کرده و همواره مواضع حوثی‌ها را که کنترل بخش بزرگی از کشور را در دست دارند، مورد حمله قرار داده است. بنابر اعلام سازمان ملل، در نتیجه این حملات تاکنون ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی، شامل زنان و کودکان جان خود را از دست داده‌اند.